Draadloze muis hapert....troubleshooten brengt geen oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.

donnydeprof

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2018
Berichten
8
Hallo!

Ik gebruik al een tijdje met veel plezier een draadloze muis van Asus. Niet al te duur, maar moet wat ie moet doen op mijn desktopcomputer. Echter, sinds gisteren heb ik veel last van enkele seconden freeze van de pointer, of een moment dat ie even helemaal niks meer doet. Als ik dan even klik, is ie weer terug. Het vervelende is dat ik niet zo snel kan vinden waar dit aan ligt. Mijn draadloze muis werkt namelijk wel prima met mijn laptop en als ik een andere muis met draad op mijn desktop aansluit, heb ik ook geen problemen. Wel opvallend is dat ik deze problemen heb sinds Windows 10 een nieuwe update heeft uitgevoerd. Is hier verder iets aan te doen? Ik heb van alles geprobeerd (muisdriver vernieuwen, deinstalleren, verschillende usbpoorten op mijn desktop aan zowel voor-als achterkant), maar het probleem blijft maar terugkomen. Enigzins curieus is dat ik ook soortgelijks met mijn draadloze toetsenbord even ervaarde, maar dit duurde maar enkele minuten. Ik hoor het graag als iemand hier meer weet! :thumb:
 
Hoi,
Toevallig heb/had ik hetzelfde probleem met mijn muis (mijn toetsenbord is bekabeld).
Vanavond ben ik ermee aan de gang gegaan omdat ik soms d.m.v. mijn toetsenbord (na opstarten) de muis moest bedienen.
Ik ben via de logbestanden gaan kijken naar het probleem en heb 2 dingen uitgevoerd.
De 1e.
De 2e.
Ga naar logboeken en controleer of je de volgende foutmelding hebt.

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-PnP
Event ID: 219
Task Category: (212)
Level: Warning
User: SYSTEM
Description:
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_HUAWEI&PROD_SD_STORAGE&REV_2.31#8&5853DF2&0#.

De 1e heb ik maar weggelaten want dat was een ander probleem denk ik.
Tot nu toe heb ik na opstarten het probleem niet meer gehad.

Update:
Die foutcode die in de "description" staat komt niet meer voor in het logboekbestand.
Wat ik heb gedaan is in "services.msc" "Windows Driver Foundation-User-mode Driver Framework" op automatisch gezet.
Kan nog niet met 100% zekerheid zeggen dat dit het probleem was, wel toevallig dat de fout niet meer in het logboek voor komt en bij herstarten alles normaal was.
 
Laatst bewerkt:
Heb je na het verwijderen van je muis driver Windows laten zoeken naar een nieuwe muis driver?
Ik had ook een issue, touchpad werkte niet meer.
Software van de touchpad verwijderd, driver verwijderd, Windows op het internet laten zoeken en alles werkt weer.

Tardis
 
Hallo,

Ik kan ''Windows Driver Foundation-User-mode Driver Framework'' niet vinden bij services...weet iemand hoe ik daar aan geraak? Ik kan hem daar niet vinden namelijk.
Opnieuw installeren van de drivers werkt niet.

tnx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan