ping ping, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Al tijden doet zich het volgende voor als ik de iphone 6, met de vereiste kabel, verbindt met de imac om te synchroniseren. Ik hoor een eindeloze serie van ping, ping , ping en er kan geen verbinding tot stand komen tussen iphone en imac.
Het maakt niet uit of de kabel rechtstraaks in de imac wordt gestoken of via de usb connector die er meestal aanhangt. Ook met een andere kabel aan de iphone doet zich hetzelfde euvel voor. Soms doet ie het zonder problemen, veelal niet.
Weet iemand waar dat aan ligt? Een nog betere aansluitkabel kopen of zoiets?
ik hoor graag hoe het zit.
vr grt
tom
 
Er is in principe wel verbinding tussen de iPhone & de iMac, aangezien je ping hoort.
De reden kan van alles zijn.
Beste aansluitkabel is altijd de originele kabel van Apple. Wellicht zit er een kink in de kabel, dan zou ik een nieuwe originele Apple kabel aanschaffen.
Wellicht zit er stof in de lichtning gatje van de iPhone.

Bij het aansluiten van de iPhone aan de iMac, Automatisch slot op de iPhone op Nooit zetten.
Start daarna iTunes op, en je zou een iPhone icoon moeten zien.

5b08309610268-Schermafbeelding_2018-05-25_om_17.44.53.jpg



Bij Fotolader instellen (linksonder) dat Fotolader wordt opgestart als je de iPhone aansluit aan de iMac.

5b083037a958e-Schermafbeelding_2018-05-25_om_17.40.44.jpg


Zelf gebruik ik iMazing onder ander voor back-up, dat programma herkent meteen als een iPhone wordt aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo IEscape,
Klinkt logisch.
Heb met een stokje zitten peuteren in het lightning aansluitpunt.
En het aansluiten op de imac verloopt zonder problemen.
Maar...Of dat het is: ik twijfel. Voorheen was het veelal ook afwachten of die het deed of niet.
Ik zal in elk geval een nieuwe originele kabel van apple aanschaffen.
Die ik nu gebruik zijn ook origineel, maar een knik is natuurlijk niet te zien.
Waarom ik eerder toch nog even twijfel uitte: als ik de telefoon na een mislukte poging op de imac aan de oplader hang met dezelfde lighning kabel dan doet ie het vlekkeloos, geen storing of hapering. Dan zou een knik toch ook problemen moeten geven.
Overigens heb ik bij instellingen gezocht en kan daar geen aut slot vinden die ik kan uitzetten
grt
tom
 
Heb met een stokje zitten peuteren in het lightning aansluitpunt.
Kan ook met de kleinste/dunste maat rager, dan wordt stof -indien aanwezig- uitgehaald.

5b085686cdf1c-Schermafbeelding_2018-05-25_om_20.29.34.jpg


En het aansluiten op de imac verloopt zonder problemen.
Maar...Of dat het is: ik twijfel. Voorheen was het veelal ook afwachten of die het deed of niet.
Ik zal in elk geval een nieuwe originele kabel van apple aanschaffen.
Die ik nu gebruik zijn ook origineel, maar een knik is natuurlijk niet te zien.
Waarom ik eerder toch nog even twijfel uitte: als ik de telefoon na een mislukte poging op de imac aan de oplader hang met dezelfde lighning kabel dan doet ie het vlekkeloos, geen storing of hapering. Dan zou een knik toch ook problemen moeten geven.
Overigens heb ik bij instellingen gezocht en kan daar geen aut slot vinden die ik kan uitzetten
Een beschadiging binnen een kabel kan niemand zien, het is lastig.
Probeer de iPhone bij Automatisch slot op Nooit zetten voordat je aan de iMac aansluit.
Stel Fotolader in zoals in mijn vorig bericht, dan merkt je snel. Je sluit de iPhone aan de iMac en Fotolader opent meteen.

Is iTunes op de iMac up-to-date?
Herkent iTunes de iPhone ?
Zo JA, dan kan je toch synchroniseren?

Overigens heb ik bij instellingen gezocht en kan daar geen aut slot vinden die ik kan uitzetten
Automatisch slot instellen: ga naar Instellingen >> Beeldscherm en helderheid >> Automatische slot >> mogelijk in te stellen van 30 seconden | 1 minuut | e.v. | Nooit.
Als ik de iPhone aansluit aan de iMac, zet ik eerst Automatisch slot op Nooit. Zodat de verbinding blijft.
Dat merkt je ook bij Fotolader, als Automatisch slot op 1 minuut staat na een tijd verdwijnt de foto van het scherm, want er is geen verbinding.
 
dank voor de tip iEscape.
Ragers heb ik. Lijkt me inderdaad beter als dat coctailprikkertje.
Itunes herkent de iphone in het geval dat het zonder probleem verloopt.
Itunes opent zich ook als het wel met prblemen gaat. Dan is het telefoontje bovenin niet zichtbaar en blijft de iphone aanhoudendend pingen.
Ik zal een andere kabel kopen en met zet de rager in.
dank voor het advies: ik sluit de vraag
vr grt
tom
 
Itunes opent zich ook als het wel met prblemen gaat. Dan is het telefoontje bovenin niet zichtbaar en blijft de iphone aanhoudendend pingen.
Ik zal een andere kabel kopen en met zet de rager in.
Als je in Nederland woont, loopt een keer bij Amac binnen, vraag om het toestel te testen.
Al je in België woont, ik weet niet of er Amac is.
Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan