keuze mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Octafish,

Bedankt In een van de antwoorden schreef jij:Ik zou sowieso één query gebruiken en niet meer. En die query pas je dan steeds aan. Dus je verandert van de query alleen de SQL code m.b.v. het formulier. Zou jij een voorbeeld kunnen geven hoe dit te doen
 
velden selecteren

Octafish,

In een van jou eerdere antwoorden op mijn vraag schreef jij:
Ik zou sowieso één query gebruiken en niet meer. En die query pas je dan steeds aan. Dus je verandert van de query alleen de SQL code m.b.v. het formulier. Ik zal dat er vanavond wel even inbouwen.

Mijn vraag aan jou is: zou jij mij kunnen vertellen hoe je bovenstaande oplossing kunt realiseren. Het laat mij niet meer los dat ik dit graag wil weten. Het lijkt mij makkelijk om vanuit een formulier, bijv. adressen rechtstreeks een query kunt aanroepen met de door mij gewenste gegevens, zonder het formulier te verlaten. Ik krijg het niet voor elkaar Jou oplossing in het zoekenformulier zou moeten eindigen met het resultaat niet naar het scherm projecteren maar naar een query, of op het scherm en een knop die de query genereert. Ik denk dat als ik weet hoe jou, hierboven voorgestelde oplossing, werkt ik de knop wel zelf klaar krijg. Ik hoop dat je me wil helpen. Alvast bedankt

Albert
 
Het lijkt mij makkelijk om vanuit een formulier, bijv. adressen rechtstreeks een query kunt aanroepen met de door mij gewenste gegevens, zonder het formulier te verlaten. Ik krijg het niet voor elkaar Jou oplossing in het zoekenformulier zou moeten eindigen met het resultaat niet naar het scherm projecteren maar naar een query, of op het scherm en een knop die de query genereert.
Het Zoekformulier doet volgens mij precies wat je vraagt: een query opleveren en die laten zien. Dat tonen gebeurt dus d.m.v. een keuzelijst, waar de query als Rijbron is ingesteld. Wil je de query daadwerkelijk opslaan, dan kan dat dus d.m.v. een 'vaste' query.

Voorbeeldje: ik maak een (willekeurige, boeit niet wat er in staat) query met de naam "qTemp"
Dan zet je in het zoekformulier deze extra code:
Code:
Dim qDef As QueryDef
    strSQL = "SELECT " & sVelden & " FROM [" & Me.cboTabel & "]"
    Set qDef = CurrentDb.QueryDefs("qTemp")
    qDef.SQL = strSQL

Deze code moet dus ergens komen vanaf een punt dat de SQL is opgebouwd. Dus ergens aan het eind van de code is prima.
 
Octafish,

De timer in het formulier waar zowel jij als ik niet gelukkig mee zijn krijg ik geen werkend alternatief voor in VBA Nadat ik bijv. het form frm_relaties_add afsluit moet het form frm_relaties herschreven worden waarbij de nieuwe data direct zichtbaar is. Dit heb ik met een requery geprobeerd. Zonder succes Ook heb ik de macro geconverteerd naar VBA, waat ook geen succes opleverde. Ondanks dat de timer de schoonheidsprijs niet verdiend weet ik geen andere oplossing. Jij wel?
 
Ik heb nog nooit een Timer nodig gehad om een tweede formulier te updaten. Altijd met Repaint, Refresh en/of Requery. Gaat altijd goed. Als dat niet werkt, dan ligt het probleem dus elders. In plaats van een onhandige (ik kan ook een minder vriendelijke term verzinnen die de werking beter beschrijft trouwens :) ) oplossing toe te passen kun je dus beter naar de oorzaak zoeken en die wegnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan