Inhoud map gegevens exporteren naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackson1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
71
Hallo Allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om een export te maken naar excel van de bestandsnamen uit een map met de daarbij behoren de "tags" zoals in het geval van de screenshot de Naam, Meewerkende artiest, Album, nummer en Titel.

Screenshot.jpg

Groet,
Jackson
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik wil inderdaad de bestandsnaam met de daarbij behorende file details exporteren naar excel.

In het voorbeeld worden alleen de 'file size' en 'laatst aangepast' informatie overgenomen.
Wat ik wil exporteren zijn de 'titel' en 'artiest naam' details.

Ik heb al lang op internet gezocht en twijfel of dit mogelijk is.

Jackson
 
Ik had je wel goed begrepen. Het is helaas onmogelijk dat ik alle opties eerst zelf ga uitvoeren om te kijken hoe ze uitwerken. Dit is inderdaad een teleurstelling. De schrijver van dit artikel had dit in het begin direct duidelijker moeten vermelden.

Die tweede optie ook nog getest?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al lang op internet gezocht en twijfel of dit mogelijk is.
Het is mogelijk! Niet te snel opgeven en aan het werk gaan. Folder2List werkt en ik heb een Excel-bestand kunnen maken met de betreffende kolommen. Alleen de rasterlijnen waren verdwenen.

Die kun je herstellen met ongeveer dit of weet je dat misschien zelf wel:
had ik toch gelijk :) Selecteer de witte cellen, ga naar Opmaak - Celeigenschappen, klik op de tab Patronen en klik daar aan 'geen kleur'. Er is wel degelijk wit geselecteerd!

Ik ga nu in de zon liggen.:thumb::d:d:d
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Senso!!

Het werkt inderdaad met Folder2List.
Ik ga er mee aan de slag:thumb:

Jackson
 
Bedankt Senso en route99!! De laatste staat ook altijd voor anderen klaar.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan