Geen geluid opstartfase

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey1123

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2011
Berichten
37
Beste,

Ik heb een receiver aangesloten op verschillende speakers. Echter wanneer ik de receiver aanzet heb ik in het begin geen geluid uit de boxen als ik de tv aanzet. Wel krijg ik geluid als ik de tuner van de receiver aanzet en vervolgens naar het kanaal van de tv (dss) wissel. Dan kraakt die in het begin nog wel even maar na vijf minuten heb ik dan eindelijk geluid. Het komt soms ook voor dat ik wat vaker tussen deze twee kanalen moet wisselen.

Dit was voorheen nooit zo.


Ik hoop dat dit voldoende informatie biedt, zo niet dan hoor ik het graag!


M.v.g.

Joey
 
Hallo

"Dan kraakt die in het begin nog wel even maar na vijf minuten heb ik dan eindelijk geluid."

Dit kunnen de symptomen zijn van defekte soldeerverbindingen , die door opwarmen terug kontakt maken ...

Printplaat controleren op gescheurde (koude) soldeerverbindingen.

Meestal componenten onderhevig aan thermische / mechanische stress ... (vermogen transistoren/mosfet's , etc ...)

Defekte , door stof vervuilde schakelaars zou het heel misschien ook nog kunnen zijn. (al gok ik met de huidige summiere info van niet ...)

Let wel:

Dit specifieke model " een receiver" ken ik niet :eek: (jammerlijk genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom).

Zo sluit je misschien specifiek voor u nuttige info uit.

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ... --> laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring in deze materie.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan