Laptop gecrasht met Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
Ik heb hier een Windows 7 laptop van een vriendin. Bij het opstarten blijft ie hangen in het opstartscherm van de laptop. Kan alleen nog naar de bios. Nu heb ik een rescue USB van Windows gemaakt en daar start ie wel mee op. Maar welke optie ik daar ook gebruik, geen enkele herstel optie werkt. Ik zie ook steeds dat Windows 10 op volume 2 en 3 staat. Dat snap ik al niet helemaal. Wat kan ik nog doen? Windows mag er oook opnieuw op maar hoe zou ik dat moeten doen in deze staat? Of wat kAn ik nog doen nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Image dowloaden bij MS, mediatool gebruiken en dus een bootable usb installatie stick maken en dan herinstalleren...

Niet alle dat gered? Dan ....bijv Gandalf iso downloaden en met Rufus op usb stick zetten...
Klaar?
Booten vanaf die stick kun je als de partitie niet beschadigd is overal in principe bij om data te redden.
Anders moet een recovery tool gaan vinden/gebruiken oa Recuva of Testedisk, beiden gratis, GetDataBack uitstekend maar niet gratis,
 
Foutieve informatie gegeven. Het blijkt een Windows 7 laptop te zijn. Vandaar dat mijn herstel USB van Windows 10 niet werkte? Kan ik ergens herstel USB downloaden voor Windows 7 of schone installatie iso? Of wat te doen?
 
Windows zal vanaf de installatie DVD eerst zoeken naar geïnstalleerde versies en opstart problemen daarmee automatisch verhelpen voordat de vraag van waar je het wilt plaatsen komt.
 
Ik krijg de melding bij Windows site dat het voorgeinstallleerde versie van Windows is en ik de iso niet kan downloaden. Wat nu?
 
Foutieve informatie gegeven. Het blijkt een Windows 7 laptop te zijn. Vandaar dat mijn herstel USB van Windows 10 niet werkte? Kan ik ergens herstel USB downloaden voor Windows 7 of schone installatie iso? Of wat te doen?

Éénmaal W10 geïnstalleerd of als upgrade dan is die digitaal geactiveerd en kun je gewoon W10 opnieuw installeren.

Vraag is waarom er nu niet wordt doorgestart en waar zie je dat er 2 versies op staan?

Stond systeemherstel aan?
https://www.schoonepc.nl/windows10/systeemherstel.html
http://z-drenthe-hulp.hcc.nl/win10_herstel.html
 
Er stond Windows 7 op zei vriendin en ik heb mijn eigen Windows 10 rescue usb stick gebruikt in de veronderstelling dat er Windows 10 opstond. Toen kreeg ik die melding over verschillende volumes. Kon in ieder geval niets herstellen. F4 recovery procedure van Samsung werkt ook niet.
 
Met een andere goede schijf erin startte ie ook niet.
Handig die link, ik ben nu iso aan t downloaden! Moet ik nog speciale tool gebruiken om deze op de USB stick te zitten zodat deze startbaar is?
 
Met een andere goede schijf erin startte ie ook niet.
Handig die link, ik ben nu iso aan t downloaden! Moet ik nog speciale tool gebruiken om deze op de USB stick te zitten zodat deze startbaar is?

Kun je met Rufus doen.
https://rufus.akeo.ie/
Wel de juiste versie gedownload? anders wordt de key niet geaccepteerd.

Met een andere goede schijf erin startte ie ook niet.
Hoever komt hij dan?
 
Bootable Usb stick maken Windows 7 is gelukt. Hij start er mee op. Nu nog installeren. Enig idee hoe lang dat duurt?
 
Misschien repareert die het opstarten meteen wel. Anders anderhalf uur en daarna nog verschillende keren de updates.
 
Ik heb de laptop net gestart via de stick. Hij gaat Windows installeren. Lijkt goed te gaan. Daarna moet de computer opnieuw gestart worden en komt ie weer met het installatiescherm via de stick. Wil weer op opnieuw beginnen dus. Zonder stick gaat het nog steeds mis. Hij blijft hangen in het opstartscherm van Samsung. Kan alleen naar de bios.
Ik zie nu 4 Windows installaties op twee partities. Kan ik daar nog wat mee, formatteren of zo? Partitie weg of juist niet?
Of zou het een hardware matig probleem zijn.
 
Misschien heb je in het bios de USB als 1e optstart optie staan... dat moet wel de harde schijf zijn van je laptop....anders start ie elke keer door naar de usb stick....:eek:
 
Usb staat op plek 3. De laptop gaat sowieso ook niet uit. Blijft switchen tussen zwart beeld en opstartscherm van Samsung.
 
Heb je een Windows PE usb stick om de latop mee op te starten?
Bijvooorbeel Gandalf Windows PE die je met Rufus op een usb stick zet.

Download de portable crystalinfo tool en kijk hoe de schijf ervoor staat.

Check de download wel op malware (bijv met de Free Malwarebytes) en virussen. (bijv via https://virusscan.jotti.org/nl of totalvirus.com)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan