Nieuwe laptop twijfel tussen dell xps 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
58
Ik zoek een nieuwe laptop voor mijn werk, fotografie. Maar twijfel erg of ik voor normale xps of een 2 in 1 moet gaan.

Ik twijfel tussen de: Dell XPS 15 vs Dell XPS 15 2in1

http://www.dell.com/nl-nl/shop/compare?ocs=cn95703,cnx97003

De specs wat ik belangrijk vind:

XPS 15 (normaal)
8e generatie Intel® Core™ i7-8750H processor
16 GB DDR4, 2.666 MHz
512 GB M.2 2280 PCIe Solid State-schijf
HD Scherm
NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti met 4 GB GDDR5
€1799

XPS 15 2in1
8e generatie Intel® Core™ i7-8705G processor
8 GB DDR4 - 2400 MHz geïntegreerd
512 GB M.2 2280 PCIe Solid State-schijf
HD Scherm
Radeon™ RX Vega 870 met 4 GB HMB2 grafisch geheugen
€ 1999


De 2in1 versie lijkt mij super handig ivm tablet functie. Lekker op de bank foto's selecteren of op locatie. Mijn max budget is €2000,- dus beide laptops passen binnen mijn budget. Waar ik over twijfel is het volgende:
- De processor is iets langzamer van de 2in1. Echter lijkt me dit niet erg significant. Ik bewerk voornamelijk foto's, video edit wil ik mee starten. Of toch wel?
- De ram is wel een stuk minder. Er is geen versie met 16gb ram voor iets meer. Maar is dit belangrijk? Ik zie mijn laptop nooit pieken boven 8gb (ik heb 16gb ddr3). Je kan het niet zelf verhogen de ram. Wil je naar 16gb ram ga je naar €2499, wel met 4k scherm.
- Geheugen 512gb is voldoende. Ik werk veel met externe schijven. Ik sla mijn foto's op externe schijven en bewerk vanuit daar. Dit is wel langzamer maar ik merk nauwelijks verschil
- 4k scherm vind ik het prijsverschil van rond €300 niet waard. Voor 4k denk ik aan een 4k monitor
- Videokaart is dat belangrijk? Ik game niet en video editten doe ik nog niet veel. Maar is de videokaart in de 2in1 goed genoeg voor video edit?


Als er andere laptops aan te raden zijn hoor ik het graag. Maar ik wil geen MAC.
 
Laatst bewerkt:
de 2 in 1 kan je niet uitbreiden.

Ze bieden alleen de 16gb ram aan met 4k scherm. 4k scherm vind ik niet nodig bij zo een kleine scherm.

Ik denk dat ik snel spijt zal krijgen als ik voor de 8gb ga.
 
Als er andere laptops aan te raden zijn hoor ik het graag.

Hallo

Op voorhand: ik kan je niet adviseren...
Geen verstand van laptops, maar ben wel op zoek naar een goede, snelle laptop.
Het mag ook wat meer kosten dan gemiddeld, maar ik hou van kwaliteit en goede service via Internet.

In de XPS klasse is heeel veel aanbod, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Ik speel geen games.

Uiteraard kan ik het niet weten, maar ik neem aan dat je ook andere merken bekeken hebt, denk b.v. aan HP Spectre.

Mijn vraag: hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het een Dell XPS moet worden?
Welke heb je ook bekeken en waarom heb je die afgestreept?

Niets ten nadelen van de XPS, het is een pracht apparaat,

Zelfde vraag als die jij hebt: 4K scherm ... kan mij er iets bij voorstellen wanneer je een spel speelt, maar voor het bekijken van foto of een filmpje ... is dan 1920x1080 niet goed genoeg?
 
@hmwul
Tip: maak ff een eigen topic aan. De adviezen kunnen uit elkaar gaan lopen, niet handig...

@Selo22
Ik zou voor de normale versie gaan, immers je koopt hem voor een aantal jaren en het echte werk doe ik niet op de bank...
Om op de bank toch iets als een 2 in 1 te willen hebben, zou ik voor onder de 200 euro iets als dit kopen.
https://www.remarkt.nl/tablets.html
Heb zelf prima ervaringen met hen. Maar vergelijk gerust andere aanbieders.
Voordeel tov Marktplaats:
  • aankoop wettelijk is beschermd 14 dagen
  • 90 dagen garantie
  • dus veel minder risico dan via MP

Dan ben je totaal net zoveel geld kwijt als de 2 in 1 maar niet de beperking.
Voor op de bak is zo'n i5 prima. ik werk op de bank en vakantie nog met een 12" Dell subnoteboekje met een nog oudere CPU, super licht en handig uit 2009 met maar 2GB RAM en toch mee te werken (heb er wel zelf een SSD-tje ingezet dat scheelt enorm)....

Vind je 12" te klein/te oud (ze zijn uit 2011-2014), kijk dan eens bij andere aanbieders van zulk spul naar een grotere 2 in 1.

Als je zelf technisch bent kun je wel via MP naar aanbieders in de buurt gaan, zodat je iig de 2 in 1 kunt onderzoeken. Maar je mist dan nog steeds de voordelen van 2 weken aankoopbedenktijd en 90 dagen garantie (iig vaak meer dan 1 maand is mijn ervaring).

Aanvullend voordeel van zo een 2e hansje: ik neem hem altijd mee op vakantie. Zit een SD kaartlezer in. Via internet zet ik ff de foto's als backup meestal snel op de server thuis. Mocht ie stuk gaan jammer, geen grote kosten post....geen man overboord. En hij is klein & licht, past super in zelfs mijn kleine rugzakje..
Je zou ook een gewone 2e hansje tablet kunnen kopen voor dat doel, maar zo'n subnootboekje/2 in 1 biedt dan zoveel extra's tov een tablet, dat is het meer dan waard. Het is veel flexibeler en veel meer opties onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan