Prullenbak Thunderbird niet automatisch legen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal321

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
195
Ik heb verschillende mails (gmail, telenet, hotmail,...) en bekijk alles via Thunderbird. Op mijn werk adres (dat gmail gerelateerd is) gebeurt er echter iets raars. Alle mails die ik delete komen logischerwijs in mijn prullenbak. Maar die prullenbak wordt blijkbaar na 5 dagen volledig leeggemaakt. En dat wil ik niet. Want soms moet ik een eerder gedeleted mail terughalen maar dat kan dan niet meer.
Ik heb bij mapeigenschappen de 'Verwijder berichten ouder dan X dagen oud' aangevinkt en 730 dagen ingevuld (screenshot 1). Maar dat helpt dus niet want de mails worden na 5 dagen nog steeds gedeleted. En oorspronkelijk stond 'accountinstellingen gebruiken'. Maar dat werkt zeker al niet.
Hoe kan dit nu? :eek:screenshot 1.jpg Wat moet ik nu doen opdat ze niet gedelete zouden worden?
 
Kijk even naar de instelling dat de prullenbak automatisch wordt geleegd als je Thunderbird afsluit.
Dat doe je bij de instellingen van alle accounts en dan tabblad serverinstellingen.
Daar stel je dat in voor elk account wat je hebt.

Als ik thunderbird afsluit worden alle berichten die ik gezien heb en in de prullenbak gezet heb, automatisch verwijderd.
Ik vind het handig, anders hou ik een enorme lijst over per account (6 stuks).
 
Laatst bewerkt:
Heb het effe nagegaan en het staat niet aangevinkt. En toch delete hij na 5 dagen de mails. :eek:
 
Vreemd! En het is na 5 dagen? Dan moet dat toch ergens een instelling zijn, dat kan niet anders.

Dan moet je even kijken in elk account hoe de instellingen er staan.

Vraagje: heb je POP3 of IMAP?

Want dan moet je even kijken wat er staat bij de instellingen bij server.
Dus als er staat dat de mail wordt verwijderd na zoveel dagen van de server, verdwijnen die mails ook.
 
Laatst bewerkt:
Wat mijn werkmail betreft (gmail) is het blijkbaar IMAP. Voor mijn privé mails (telenet) is het POP

Nu zie ik mails van 7 dagen oud, maar al de rest is weg :eek:

In bijlage een screenshot van mijn instellingen. Heb persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt. Laat maar weten of je nog graag andere screenshots van andere instellingen wil.
screenshot 2.jpg.jpg
 
Wat ik wel raar vind is dat de indeling van mijn mappen (postvak in, verzonden berichten, concepten,...) anders is bij mijn privé adres dan bij mijn werk adres. Zie screenshot. Bij deze laatste staat 'Postvak IN' alleen en de rest staat nog onder een submap 'Gmail'. Dit heb ik niet gedaan maar gebeurde automatisch toen ik destijds die account aan Thunderbird toevoegde.
Zou het hieraan misschien kunnen liggen?
screenshot 3.jpg.jpg
 
Als je in Gmail hebt aangegeven dat de prullebak leeg moet, dan kan dat. Of dat je via je smartphone je email verwijderd?
Ik vroeg het me laatst ook al af hoe het toch kwam dat al mijn mails in mijn gmail bleven staan en die van mijn man altijd wegwaren.
Bleek dat hij ze gelijk verwijderde uit zijn smartphone en ik doe dat niet.

Misschien dat het daar in zit?
 
Ik vind nergens in de instellingen van Gmail waar ik het verwijderen van berichten uit de prullenbak kan veranderen.
Via mijn smartphone verwijder ik nooit berichten, dit doe ik altijd met Thunderbird.
 
Hm, vreemd geval. Dan denk ik toch dat het aan POP of IMAP Ligt.
Want daar zit natuurlijk wel een verschil in.

Wat is het verschil tussen POP en IMAP?

Antagonist biedt twee manieren om je e-mail op te halen: POP en IMAP. Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail wordt gedownload van de mailserver en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.

Welk protocol de voorkeur geniet, ligt volledig aan jou. Als je je e-mail op meerdere locaties wilt kunnen lezen, je e-mail veilig wilt bewaren of schijfruimte op je harde schijf wilt besparen, dan kun je het beste kiezen voor IMAP. Wil je echter graag alle e-mail zelf archiveren, schijfruimte op je webserver besparen of heb je geen constante verbinding met internet, dan is POP vaak een betere keuze.
Voor- en nadelen

Het POP-protocol heeft als voordeel dat het aantal berichten dat je op kunt slaan gelijk is aan de capaciteit van je computer. Ook kun je berichten die op je computer zijn opgeslagen bekijken, zonder dat een internetverbinding noodzakelijk is. Echter, het lezen van je e-mail op verschillende computers of e-mailprogramma's zal voor problemen zorgen. Bovendien zal je al je e-mail kwijtraken als je computer crasht.

IMAP lost de nadelen van POP op: je kunt meerdere applicaties gebruiken om dezelfde inbox te benaderen en je e-mail blijft bewaard als je computer crasht. Echter is het iets lastiger om je e-mail offline te lezen, omdat de e-mail op de server staat. Bovendien gebruikt e-mail opslagruimte van je webruimte bij Antagonist.
Richtlijnen

Het is volledig aan jou welk protocol je wilt gebruiken. Hieronder volgen enkele richtlijnen:

Gebruik POP óf IMAP. Allebei tegelijk gebruiken zal voor problemen kunnen zorgen;
Gebruik IMAP als je je e-mail op meer dan één computer (of apparaat) wilt kunnen lezen;
Als je meerdere programma's wilt gebruiken, gebruik dan voor ieder programma IMAP;
Webmail werkt met IMAP. Gebruik je je webmail naast je e-mailprogramma, gebruik dan IMAP;
Sommige programma's bieden de optie om bij het gebruik van POP de e-mail op de server te laten staan. Als je dit gebruikt, overweeg dan IMAP.

Doe eens opnieuw je accounts installeren maar dan alles op bijv. POP3. Ik heb op al mijn 7 accounts POP3, zodat ik op al mijn comp. in huis de mail krijg en op elke comp. kan beslissen welke mail ik op welke comp. wil bewaren.
 
Heb jouw raad opgevolgd femke98 en zo is het idd opgelost, dank je wel! :thumb:
Blijft wel raar dat je dit niet in gmail zelf ergens kunt aanpassen :confused:
Maar maakt niet meer uit. Case closed.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Ik vind Thunderbird een geweldig emailproggie, zou niets anders willen.
Gmail vind ik kul, om het zo maar even te zeggen. Via je smart bijv. kan je niet al je email tegelijk verwijderen, dat moet je echt via je pc doen. Althans, ik heb het nooit gevonden. Mijn man verwijderd de mails gelijk als hij ze gelezen heeft, want ze staan toch ook op de computer thuis.

Ik moet dat toch eens uitpluizen of daar een mogelijkheid voor is.

ps. zet je vraag even als opgelost, zie je eigen eerste bericht rechtsboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan