Dell Inspiron One 2330 loopt vast en piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robjees

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2013
Berichten
192
Hallo,

ik heb een Dell Inspiron One 2330.

het volgende probleem heb ik last van...
de computer loopt vast en geeft harde piepjes als ik de muis over het scherm beweeg gaat hij heel traag vervolgens loopt alles weer een aantal seconde goed en dan begint hij weer te piepen.

wat heb ik geprobeerd:

- nieuwe ram geplaats.
- windows 10 schoon geïnstalleerd op een nieuwe SSD.
- bios update.
- nieuwste drivers van dell website.
- fans schoon gemaakt.
- processor word 40 graden is prima dus.


het gekke is als ik windows 7 installeer heb ik hier geen last van dan draait hij prefect.
maar wat in windows 10 kan hier nu de oorzaak van zijn of zijn er nog dingen die ik kan proberen.
 
Hmm, Er zijn geen chipset drivers voor Windows 10? Mogelijk te hoog gegrepen voor Windows 10 64 bits.

Bij Programma's en onderdelen zou ik de Realtek audio driver weghalen en kijken of u dan nog geluid heeft. Bij vertraging in schuiven van vensters en scrollen van pagina's is het denk ik de grafische driver die niet geladen is. Hiervan hangt de snelheid van Windows af.
 
bedankt voor je reactie, het is helaas niet mogelijk om in taakbeheer veranderingen te zien omdat hij helemaal vast loopt.
ik heb realtek audio driver verwijderd het geluid werkt dan nog maar het probleem blijft.
ik heb de dell tool gebruikt om alle drivers te updaten hier zaten ook chipset drivers bij.
de laatste bios versie staat er op.
 
Zit de PS2 aansluiting van de muis wel in het groene en die van het toetsenbord in het paarse? Van Realtek is het stuurprogramma wel eens de boosdoener maar ik haal het zelf altijd al weg dus ik weet niet hoe dat heet, er hoeft dus bij Programma's en onderdelen niets te staan van Realtek, Windows installeert het geluid binnen een minuut. Windows 10 moet bij Update geen drivers gaan downloaden.

Op het Dell forum worden een aantal processen aangewezen als schuldige van een flikkerend beeld om de tien seconden waarbij sommige applicaties gestoord worden. Het gaat om foutrapportage service van Microsoft. Probeer dus om deze uit te schakelen bij "msconfig" en buiten taakbeheer om: zoek naar msconfig en klik er rechts op, kies voor Uitvoeren als Administrator en ga in msconfig naar de Services tab en stop: Problem Reports and Solution Control Panel Support als ook: Windows Error Report Service. Deze staan niet noodzakelijkerwijs in alfabetische volgorde en ergens onderaan. Start opnieuw op.

Open task manager (Control+Alt+Delete)... under file (top left) "Run new task" ... type msconfig (yes it is hard to type as screen blinks, but it can be done) ... In the new box that opens (it may be behind the task manager box) go to Service Tab .... Scroll until you find 2 tasks that need to be stopped ... (1) Problem Reports and Solution Control Panel Support .... (2) Windows Error Report Service.... Disable these by unchecking .... Click Apply ... Click OK ... If you are prompted to restart, then restart computer .....

Bron: https://www.dell.com/community/Windows-10/Inspiron-One-2330-Windows-10-problem/td-p/4745921

Wanneer u al geen gebruik meer kunt maken van Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) of andere functies, start dan terug op in veilige modus.
 
ik heb gewoon usb toetsenbord en muis aangesloten ik heb uitgeschakeld wat je zei maar dit heeft niet geholpen.

hier een video van het probleem.
 
Kijk eens in de logboeken of er wat over staat.

Beeps van de interne speaker of buzzer gaat via de bios/uefi en kun je niet uitzetten en daar lijkt het wel op.
 
als ik klik geeft hij een beep en reageert dan dus niet op het gene waar ik op klik.

dit komt veel voor in de logboeken:

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
en APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
 
Zet eens de weblink van Speccy hier neer als dat wil, zie m'n sig.

Die com meldingen geven niet die beeps, vermoedelijk een probleem met de videokaart, welke versie W10 had je geïnstalleerd en die was volledig geupdated?
 
ja windows 10 home met alle updates.
ik heb dus ook een ssd er ingezet en toen een nieuwe iso gemaakt met de mediacreationtool en die schoon geïnstalleerd op de ssd.
toen was het probleem er nog steeds. (daarna oude hdd weer terug geplaatst)

link speccy
 
lange pier ik heb gedaan wat je zei beide waren updates beschikbaar maar hebben allebei niet geholpen.

alfred 2, klopt idd na de update is het ontstaan. zelfde als in jou link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan