Help mij af v.h. bevel: "Al je bestanden onder handbereik"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
114
Hallo,

Sinds Win10 1803 krijg ik na opstart en inlog eerst een venster "Al je bestanden onder handbereik". In de titelbalk ervan staat: "Welkom bij Back-up en synchronisatie".

Snap 2018-05-26 at 19.47.55.jpg

Allemaal lieve woorden, die grote dienstbaarheid willen suggereren. Echter, ik wil dat allemaal niet. Ik kan het venster wel sluiten (x-je rechtsboven), maar het ergert mij, dat het na iedere computer start terugkomt. Het is meer een bevel, lijkt het wel, dan een aanbod van dienstbaarheid.

Hoe kan ik de opkomst van dit ergerlijke venster voorkomen?
 
Is dat software van Windows 10 of Google? Dat moet je naar dat programma/app gaan en kijken onder voorkeuren en/of instellingen en daar wijzigingen aanbrengen lijkt mij.

Kan ook zijn dat die onder > Opstarten staat dan uitschakelen in bijvoorbeeld CCleaner > Gereedschap > Opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat het te maken heeft met Google. En wellicht Google drive.

Klik hieronder op de link en ga daar dan als je op die pagina bent naar instellingen. (tandwielletje)

https://drive.google.com/drive/u/0/my-drive

Als je daar bent dan zie je dit. (ik denk dat dat het is) Plaats een vinkje of haal het weg. Succes.

meldingen.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon klikken op "Aan de slag" en dan nee antwoorden als er na de uitleg wordt gevraagd of je dat wilt.
 
Ik zie dat het te maken heeft met Google. En wellicht Google drive.

Klik hieronder op de link en ga daar dan als je op die pagina bent naar instellingen. (tandwielletje)

https://drive.google.com/drive/u/0/my-drive

Als je daar bent dan zie je dit. (ik denk dat dat het is) Plaats een vinkje of haal het weg. Succes.

Ik zou gewoon klikken op "Aan de slag" en dan nee antwoorden als er na de uitleg wordt gevraagd of je dat wilt.
Dank beide, maar het helpt niet. Het "Aan de slag" brengt je in het aanmeld- en startproces, maar laat geen "Nee, dank u wel toe". Vandaar dat ik het zo'n dwingend advies vind.

Is dat software van Windows 10 of Google? Dat moet je naar dat programma/app gaan en kijken onder voorkeuren en/of instellingen en daar wijzigingen aanbrengen lijkt mij.
Ook dank: Dit lijkt me te lukken.
Heb gedaan:Google BU en Synchro uitzetten.jpg
Na een herstart bleef dat dwingelandvenster weg. Misschien is het dan nu OK. De toekomst zal het leren.
 
Ik zou gewoon klikken op "Aan de slag" en dan nee antwoorden als er na de uitleg wordt gevraagd of je dat wilt.
Dat is ook geen antwoord op de vraag/probleem.
Als je veelvuldig van die functie gebruik maakt zal een herinnering bij de opstart handig zijn maar vaak zijn dat soort meldingen tijdverkwisting en irritant. Denk dat het nu wel gelukt is en de melding is uitgeschakeld. Komt die nog weer terug dan kan die onder > Opstarten staan.
 
Ik heb het plaagvenster niet meer teruggezien na het uitzetten van "Googledrivesync.exe" onder de instellingen/Apps en onderdelen/Opstarten" van Win10 op 25 mei j.l.
Probleem is blijkbaar daarmee echt opgelost.
Dank voor alle suggesties.
 
Kijk bij instellingen ook de sectie "Privacy" na mbt tot de apps die allemaal toegang hebben tot jouw systeem... das veel gevaarlijker dan dit, want je irriteert je er niet aan ... maar het kan wel op de achtergrond gebeuren..
Ik had bij mijn ega bijna alles ooit uit gezet maar na de laatste update stond het meeste weer aan...... stond vast in de voorwaarden in de kleine letters dat ze dat gingen doen... dus je gaat bij een update akkoord.
Gelukkig loop ik bij een update alle security/privacy issue's even na... dus zag het meteen.
Prima iig zelf jouw probleem opgelost.:thumb:
 
Kijk bij instellingen ook de sectie "Privacy" na mbt tot de apps die allemaal toegang hebben tot jouw systeem... das veel gevaarlijker dan
Ik heb je suggestie opgevolgd. Alles uitgezet... Gaat dat dan wel goed?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan