Link naar Excel tabel in zelfde map als Access bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Is het mogelijk een koppeling te maken naar een Excel tabel (of ergens een hyperlink naar een bestand te maken) zonder dat de padnaam wordt toegevoegd? Ik wil een link leggen naar een Excelbestand dat zich altijd in dezelfde map als het Access bestand bevindt.
Gaat dit via de user interface of via VBA?
 
Dat kan prima; ik denk wel dat je een regel code nodig hebt omdat je het actuele pad niet als eigenschap kan opvragen. Ik zet zelf dus de bestandsnaam in een tekstveld, en met een (dubbel)klik als gebeurtenis wordt dan een FollowHyperlink getriggerd:
PHP:
    Application.FollowHyperlink CurrentProject.Path & "\" & Me.FileName
 
Bedankt, maar hoe doe je het voor een gekoppelde tabel zonder die elke keer te importeren?
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Normaal gesproken maak je één keer een koppeling met een bestand, en that’s it. Dat ga je niet elke keer veranderen, want dan klopt er niks meer van je database. Dus wat wil je eigenlijk?
 
Het is -weeral - voor een cursus. Ik wil in Excel een koppeling maken met een internettabel. Die exceltabel wordt dan als gekoppelde tabel "pc-import" ingevoerd in de DB.
En van daaruit wordt een refresh commando in Excel uitgevoerd. Want zover ik weet kan je niet rechtstreeks een internettabel koppelen aan Access?

Voor de oefeningen steken het Excelbestand en de Access voorbeeld DB in dezelfde map. Maar de link naar de exceltabel verwijst natuurlijk naar mijn privé PC.
Ik kan natuurlijk elke opleiding het Excelbestand opnieuw localiseren.

Code:
Sub gegevensUitExcelHalen()
Dim objexcel As Excel.Application, wb As Excel.Workbook


Dim str_bestandsnaam As String
Set objexcel = New Excel.Application

str_bestandsnaam = CurrentProject.Path & "\Postcodes.xlsx"

Set wb = objexcel.Workbooks.Open(str_bestandsnaam)
wb.RefreshAll
wb.Save
wb.Close

    MsgBox DLookup("gemeente", "pc_import", "postcode=1000")
    
objexcel.Quit
Set objexcel = Nothing
Set wb = Nothing

End Sub

Exceltabel.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan