• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische zoeklijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mullie04

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
14
Hallo

ik wil een cel in excel maken, zodat wanneer ik hierin begin te typen excel de getypte waarde gaat zoeken in een lijst en al de mogelijkheden geeft die mijn stuk tekst bevatten.
bestaat die functie al in excel (ik kan 'm ook in VBA maken, maar als het al bestaat...).

heb voorbeeldje als bijlage gedaan - wanneer ik dus in het zoekveld "Paa" zou typen, moet excel suggesties geven van alle woorden in de lijst waar de letters "Paa" in voorkomen.
soort van dynamische zoeklijst met suggesties dus...

misschien kan het niet en wil ik teveel - we shall see ;-)

Bedankt al!
 
Een bestandje uit mijn archief aangepast aan jou voorbeeldje
 

Bijlagen

  • Voorbeeld lijst dyn zoeken.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 81
Dag Willem - bedankt voor je antwoord.
Zoiets had ik online ook reeds gevonden en het werkte ook bij mij.
probleem: ik wil die dropdown toepassen op meerdere cellen - ik wil namelijk adhv dezelfde lijst meerdere cellen onder mekaar in een lijst kunnen invullen.
dus meerdere invulvelden onder mekaar, die allemaal naar dezelfde lijst gaan kijken.
kan dat?
Bekijk bijlage Voorbeeld lijst dyn zoeken RE.xlsx
 
Met een kleine aanpassing en een extra tabblad ben ik tot dit resultaat gekomen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld lijst dyn zoeken_v2.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 97
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan