Afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Ik heb een excel met onkostenvergoedingen per werknemer per maand over verschillende jaren heen, dus kolommen werknemer - jaar - maand - bedrag

Nu wens ik via afdruk samenvoegen een worddocument met telkens per werknemer één blad met een overzicht van al zijn onkosten.

Hoe doe ik dat ?
 
Dat is heel ingewikkeld, maar het kan wel. Normaal gesproken kan je één record per document samenvoegen, maar jij wilt dus meerdere records in één document zien. Daarvoor moet in ieder geval het document goed gesorteerd zijn. Dan kun je met een aantal extra velden de constructie wel maken. Omdat dat nogal lastig is, kun je beter wat voorbeelden meeposten, dan krijg je in ieder geval een werkende oplossing. Anders wordt het wel lastig en kost het ons ook veel tijd.
 
Hierbij een voorbeeld van de excel en word...
 

Bijlagen

  • Mergebrief.docx
    13 KB · Weergaven: 29
  • Onkosten.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 33
Hierbij nieuwe bijlagen.

Ik denk dat het zoiets moet zijn om alvast 2 records erop te krijgen. Echter wordt die programmatie in het Word document als vaste tekst gezien... Welicht moet ik ergens aanduiden dat dit programmatie is, maar...
 

Bijlagen

  • Mergebrief.docx
    15,6 KB · Weergaven: 35
  • Onkosten.xlsx
    12 KB · Weergaven: 70
Ik zal er naar kijken. Dus de eerdere bijlagen kunnen weg?
 
Probeer deze eens.
 

Bijlagen

  • MailMerge Catalog.docx
    22,8 KB · Weergaven: 60
Dat ziet er fantastisch uit ! :thumb:

Zou je me nu kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt en hoe ik dit dus wat kan aanpassen ?
 
Zoals ik al zei: het is redelijk ingewikkeld :).
In essentie komt het hier op neer, dat je een veld definieert (KEY geheten hier) waarin je het sorteerveld opslaat voor elk record. Dat kan in dit geval Nr zijn, of, zoals ik heb gedaan, het veld Naam. { SET Key { Naam }. Dat veld wordt bij het samenvoegen vergeleken met het actieve veld naam: { IF { MERGEFIELD Naam } <> { REF Key }. Hierin zitten een Waar en een Onwaar element (het is niet voor niks een IF functie). Het geheel zit in een QUOTE veld om de opmaak te regulieren.
En je baseert het geheel natuurlijk op een Adreslijst, niet op een brief.
 
OK, dit begrijp ik.

En waar kan ik dit alles nu terugvinden, want ik ken deze materie van Word niet... ?
 
En naar welk onderwerp ga ik op deze site ?

Sorry, maar ik weet begot niet hoe of waarmee je dit nu gefixt hebt :confused:
 
Dat was niet mijn probleem, het waren de velden die niet afgebeeld werden...maar door het lezen van één van de documenten ontdekt dat je dit ergens in de opties moet aanvinken :eek:

Ondertussen jouw document volledig aangepast en met andere data verbonden, want ging eigenlijk over iets totaal anders maar wel hetzelfde principe.

Heb dan nog één stomme vraag, maar zie het niet direct : bij het samenvoegen zet hij dus bovenaan de tekst "Onkosten voor...". Deze tekst wordt echter voorafgegaan met een spatie, maar zie nergens een spatie ?
 
Die spatie staat er wel, maar is inderdaad lastig te vinden (heeft mij ook een stief half uurtje gekost :) ). Tussen het veld { REF Key \* MERGEFORMAT } en het veld { IF> 1 ...} staat een spatie. Dat is de boosdoener. Als je die weghaalt, klopt het document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan