Markeren samenvoegvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardle

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Berichten
5
Beste,

Als ik van een samenvoegveld andere eigenschappen neem krijg ik dit <<Naam>>.
nu ik zou dit «naam» willen gebruiken in plaats van <<naam>>.
waar kan ik dit aanpassen?

bedankt
gerard
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Van een samenvoegveld kun je prima de eigenschappen aanpassen (rechtsklikken, veld bewerken) en dan de extra parameters toevoegen. Wat jij beschrijft heb ik nog nooit gezien.
 
Dat zou niet moeten kunnen/mogen; dan zijn het geen velden meer. Als je op <Alt>+<F9> drukt, moeten de velden er zo uitzien: { MERGEFIELD "Check" } . En als je rechtsklikt op een veld, moet je de opties <Veld bewerken> en <Andere veldweergave> zien. Zolang dat het geval is, heb je nog een correct veld. De haken en accolades kun je nooit zelf aanpassen, en dat moet je dus ook nooit doen.
 
Alles werkt nog?
Maar er is niets gewijzigd. De vraag komt eigenlijk om een word bestand met samenvoegvelden te gebruiken in een ander applicatie.
Deze applicatie ondersteunt alleen de kleinere haakjes.
 
Nu ben je me kwijt. Een veld in Word heeft geen haakjes, maar velden werken met accolades. zoals je ziet als je de veldweergave verandert. Als je zelf een veld maakt, druk je ook op <Ctrl>+<F9> en dan krijg je ook accolades waarbinnen je dan je veld benoemt. Dat je «veldnaam» ziet, wil niet zeggen dat je op die manier ook een veldcode maakt. En dat een andere applicatie niet met Word velden uit de voeten kan, ja, dat verbaast mij dus niets. Dat je in dat document dan << en >> ziet is dan wellicht omdat die andere applicatie de zichtbare tekens vertaalt, en niet de code. Maar dan heb je dus in die andere applicatie ook geen veldcodes staan.
DUs wat wil je nu precies? Word veldcodes omzetten naar codes uit die andere applicatie? De resultaattekst gebruiken in die andere applicatie? Dat laatste zou logisch zijn, het eerste niet.
 
ga proberen van het uit te leggen.
We laten onze Word documenten samenvoegen dit zijn dagelijks een kleine 500 brieven.
We willen nu een software kopen wat onze brieven samenvoegt en automatisch drukt in een omslag zal stekken en zal frankeren.
Maar zei hebben een eigen manier van lezen van de velden op de brief ze gebruiken hiervoor geen Word maar PDF, ze gaan kijken naar een bepaalde waarde in de brief en dat zijn « en Word gebruikt deze <<.
als dat dezelfde zijn kan ik gewoon het Word document gebruiken en opslaan als PDF nu niet. dat is de reden dat ik deze zou willen aanpassen.
Ik hoop dat dit een beetje duidekljker is.
 
... ze gaan kijken naar een bepaalde waarde in de brief en dat zijn « en Word gebruikt deze <<.
Je vergist je. Word gebruikt inderdaad eigen codes voor het samenvoegen, maar dat zijn in beginsel dus accolades. Dat zie je in de Veldweergave: {MERGEFIELD "Spelers"}. In de resultaatweergave zie je dit: «Spelers». Maar het is dus hetzelfde. De enige reden dat je de dubbele haken ziet, is omdat je de velden in het document wel moet herkennen als veld, zonder dat je naar de codes moet kijken.
Jouw externe programma moet dus, wil het werken, overweg kunnen met Word velden, of een manier hebben om bij de gegevens te kunnen (database, Excel bestand) en op basis van door hun aan te geven codes dan de juiste plek te vinden in het document.
Ik gebruik beide methoden om vanuit een extern programma samen te voegen. Dus samenvoegvelden om de gegevens over te halen, en een code om tabellen te plaatsen. Maar dat kan dus alleen als je vanuit die applicatie Word kan openen. Maakt de applicatie het complete document, dan moet je dus met zoeken en vervangen de samenvoegcodes vervangen door herleidbare tekst. Daarbij zijn codes dus 'echte' codes waar je niet naar kan zoeken. Je kunt dus niet zoeken naar de accolades. Wél naar de « en » tekens. Die kun je dus met Zoeken en Vervangen omzetten van « naar >> en van » <<. Ben je in één keer klaar. Nou ja, twee keer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan