• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adv 5 criteria bepalen wie er eerst, tweede, derde,…. moet gezet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeCor

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
90
Hopelijk vraag ik niet het onmogelijke, maar ik probeer het toch maar eens te vragen :)

in bijlage een excel bestandje voor opvolging prestatie duiven, nu zou ik graag automatisch adv 5 criteria bepalen wie er eerst, tweede, derde,…. moet gezet worden tijdens een volgende vlucht.
de criteria staan beschreven in het bestandje, hopelijk kunnen jullie er aan uit.

In eerste instantie zou ik willen vragen of het zelf mogelijk is dit te doen en natuurlijk of iemand me hierbij kan helpen.

alvast bedankt voor jullie hulp.

mvg,
DirkBekijk bijlage uitslagen2018test.xlsx
 
Het is voor een niet-ingewijde bijna onmogelijk om het voorbeeld te volgen, laat staan te helpen.

"de laatste 2 vluchten" hoe is dat bepaald? willekeurige 2 gevlogen, of alleen daadwerkelijk 2 aansluitend? score van +10 /-10 etc... waarop? etc.

Waarom gebruik je '*' ? nul (0) is veel makkelijker in het gebruik en dekt dan ook meerdere criteria af. moet je enkel de formule in kolom K wat aanpassen. verwerking wordt echt veel makkelijker.

Daar wil ik aan toevoegen dat dit exact is waar databases voor zijn uitgevonden, of beter, een database taal zoals SQL. Al deze vragen en criteria zijn exact wat je een database makkelijk kan "vragen". De vraag komt dus ook een beetje neer op het recreëren van SQL in excel. Gelukkig kun je excel ook als database aanroepen. Dan heb je alleen een tweede excel nodig van waaruit je de analyse doet.
 
Wampier,

alvast bedankt voor uw snelle reactie. ik begrijp dat het voor jullie niet gemakkelijk is het voorbeeld te volgen, sorry daarvoor. Voor SQL in excel ben ik een beetje te veel leek, dus probeer ik het in stukken op te lossen.

Nu heb ik met veel zoeken, plak en vliegwerk de eerste 4 criteria kunnen verwezenlijken :). voor het 5de criteria doe ik een poging om een duidelijker voorbeeld te geven, want ik ben al uren aan het zoeken en krijg het niet klaar :-(

ik zou nog een manier moeten vinden om het totaal gemiddelde van elke "ringnr" in een kolom te krijgen op het blad "getekende" om zo met dat getal verder te rekenen.

Bvb, als ik een filter zet op de kolom E9 "ringnr." en een ringnr selecteer dan krijg ik het "totaal gemiddeld "per tal" in cel L5.
Dat gemiddelde zou ik voor elke ringnr in een kolom onder elkaar op het blad "getekende" moeten krijgen.

Ik hoop echt dat dit mogelijk is want dan is het eindelijk af pfff.

Nogmaals alvast bedankt.

Mvg,
Dirk
 
daarvoor moet je waarschijnlijk kolom "K" aanpassen zodat je een 0 krijgt op relevante plaatsen.

je kunt dan eenvoudig met sumif en countif een gemiddelde maken per ringnr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan