.FormulaArray plaatst wel formule maar werkt niet direct

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjonR

Verenigingslid
Lid geworden
10 nov 2016
Berichten
3.279
Ik probeer een bestand te vullen met matrixformules met:

Code:
For i = 3 To 100
                        .Cells(LR, i).FormulaArray = "=SOMPRODUCT((MAAND(Tabel1[Datum X])=MAAND(" & Replace(.Cells(1, i).Address, "$", "") & "))*(JAAR(Tabel1[Datum X])=JAAR(" & Replace(.Cells(1, i).Address, "$", "") & "))*(Tabel1[X]=$A" & LR & "))"
Next

De matrixformules komen keurig in de cel, maar werken pas als ik per cel nog een keer de formule invoer met CTRL-SHIFT-ENTER.

Waarom werken ze niet direct? Ze zijn niet langer dan 255 tekens, dus dat is het probleem niet.

Edit:

ik heb inmiddels ook de celverwijzingen naar RC omgezet, maar dat levert helaas niets op.
 
Laatst bewerkt:
Misschien direct in de juiste taal zetten.
 
tja, nu je het zegt. Dat ga ik dus maar doen.

Bedankt Harry!
 
is het misschien ook mogelijk om Matrix-formules in een 2D-Array te plaatsten?. Een normale formule gaat wel, maar bij een matrixformule wordt het als tekst geplaatst
 
Plaats eens een bestand.
 
Ik wilde @SjonR nog niet te hard aanpakken, hij is hier vrij nieuw.
 
Is bekend en pleit er zelf ook vaak voor, maar ik vraag me gewoon af of het überhaupt mogelijk is. Ik verwacht dus feitelijk een Ja of Nee. Ik heb het niet direct nodig voor een bestand en zodoende heb ik er geen concreet voorbeeld bij.
 
Je schrijft dat het fout gaat (als tekst geplaatst); dan heb je er ook een bestand van (lijkt me).
 
dat bestand heb ik niet opgeslagen, dat had ik inderdaad beter wel kunnen doen. Ik ga wel even wat in elkaar zetten om mijn vraag kracht bij te zetten, maar ik hoop nog steeds stiekem op het antwoord Ja of Nee. Als het mogelijk is ga ik verder stoeien met dit onderwerp. is het onmogelijk, dan hoef ik er verder geen tijd in te steken om het te leren. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor ja.
Maar misschien nee.

Ik ben net zo nieuwsgierig als jij. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan