Bitlocker TPM probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Beste leden,

Ik deed zojuist een poging om BitLocker te activeren op mijn MSI GE72 2QC met Windows 10 erop. Echter krijg ik de volgende melding:

This device cannot use a Trusted Platform Module. Your administrator must set the "Allow Bitlocker without a compatible TPM" option in the "Required additional authentication at startup" policy for OS volumes

Ik heb even gezocht en begrijp dat de PC/laptop een chip nodig heeft die dit mogelijk maakt. Ik heb Google geraadpleegd om te kijken of mijn MSI TPM ondresteund, maar niks kunnen vinden.
Ergens lijkt het mij stug dat dit niet het geval is gezien het een laptop uit het hogere segment is.

Ik ben me bewust van de mogelijkheid om een recovery USB te maken voor BitLocker, maar dit vind ik niet veilig genoeg.
Wat zou ik kunnen doen om TPM werkend te krijgen zoals het bedoeld is?

Mijn dank is groot!

Groet,
Luck7
 
Als ik je laptop type check dan kom ik geen info over TPM tegen. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat je dit niet hebt.
Om het zeker te weten doe je het volgende: Check in apparaatbeheer of je onder het onderdeel beveiligingsapparaten een Trusted Platform module hebt.
Heb je die niet, dan werkt TPM niet op jouw laptop. Althans niet via een ingebouwde chip.
Daarnaast is TPM ook iets meer voor de zakelijke markt en niet voor een particuliere gaming laptop
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je snelle reactie, het lijkt er helaas niet op dat er een TPM module in zit nee.
Toch maar eens de USB methode overwegen dan...

Nogmaals dank!
 
Ik gebruik zelf ook Bitlocker op mijn pc zonder TPM chip, alleen word je bij elke keer opstarten gevraagd naar de encryption key.
Je kan dit als volgt doen (op eigen risico uiteraard!)

- Open gpedit.msc
- Navigeer naar Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > BitLocker Drive Encryption > Operating System Drives (afhankelijk van jouw systeemtaal natuurlijk)
- Dubbelklik "Require additional authentication at startup"
- Kies "Enabled"
- Vink "Allow BitLocker without a compatible TPM (requires a password or a startup key on a USB flash drive)" aan
- Je kan nu een wachtwoord instellen, die zal je zoals gezegd wel bij elke keer opstarten gevraagd worden.
 
Thanks, dat wist ik niet.
Als je telkens die hele key moet invoeren of de USB er in moet hebben zitten schiet het ook niet echt op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan