cache

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Hey allen,

ik geef het meteen toe: ik ben een website-newbie.
Nu was wegens een administratieve vergissing mijn site off-line gehaald. In de plaats zag ik een info-pagina van mijn provider.

Na dat de administratieve rompslomp in orde was gebracht, bleef ik diezelfde info-pagina maar zien, ook al beweerde mijn provider dat alles nu in orde was gebracht.

Tot ik mijn cache in Google Chrome leegmaakte. Daarna werkte alles weer goed.

Mijn vraag is nu: als klanten van mij hetzelfde hebben gedaan de voorbije dagen, blijven die vanaf nu voor altijd die pagina in de cache zien, als ze niet weten hoe (of de moeite niet doen om) die leeg te maken ?
Hoe werkt dat eigenlijk zo'n cache en hoe gedraagt die zich als de webmaster iets aan de pagina veranderd ? Kan de gebruiker die wijzigingen zien, of blijft men maar op die oude pagina in de cache turen ?
 
Gaat automatisch. Don't worried!

De definitie is er ook duidelijk in:
Een cache (spreek uit: kesj of kasj, van het Engelse woord 'cache', voorraad of opslagplaats) is een opslagplaats waarin gegevens tijdelijk worden opgeslagen om sneller toegang tot deze data mogelijk te maken.

Het zou wel handiger geweest zijn als de provider hier anti-cache headers zou toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan