gegevens in word invullen afhankelijk van een waarde in een exceltabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello,

ik heb een excelbestand met gegevens. (zie bijlage) afhankelijk van de inhoud van 1 cel moet de tekst van de brief die gegenereerd moet worden aangepast worden.

ik maak al gebruik van een mailmerge om de brieven te genereren maar ik geraak er niet uit hoe ik de inhoud van de brief kan aanpassen. voor alle duidelijkheid, de functie moet niet mee in de brief weergegeven worden.

ik zit ergens met het idee om in word een variabele te declareren en de tekst te gaan "hardcoderen" en met een case te werken in word maar hoe krijg ik de variabele in word ingevuld met een waarde uit een cel in excel?

alvast bedankt

Bekijk bijlage brondocument.docx

Bekijk bijlage testexcelvsword.xlsx
 
Dat kun je oplossen met een IncludeText veld, als je de losse fragmenten in een apart document zet. Je kunt dan kiezen voor één document met bladwijzers (is het handigst) of met losse documenten werken. Zoals in dit voorbeeld. Je moet uiteraard wel de paden aanpassen in het veld.
 

Bijlagen

  • brondocument.docx
    14,4 KB · Weergaven: 48
  • Tekstfragmenten.docx
    13,9 KB · Weergaven: 33
kan dit niet gebeuren met vba?
En waarom zou je dat willen? Lost je probleem namelijk niet op. Met <Alt>+<F9> zie je de veldweergave. En dan zie je dus een IF functie staan, (twee, de tweede is genest) met in totaal dus 3 INCLUDETEXT velden, waarvan dit er één is:
PHP:
{ INCLUDETEXT  "L:\\OneDrive\\_HelpMij\\Ms Word\\rocknroadie\\Tekstfragmenten.docx" aandeelhouders }
Hierbij moet je dus het eerste stuk vervangen door je eigen pad, en eventueel uiteraard ook de namen van de bladwijzers aanpassen. In mijn voorbeeldje klopt alles als je deze instellingen gebruikt, met dus de aantekening dat het pad weer klopt.
De hele handel met VBA doen heeft geen enkele zin, omdat je de bestanden, neem ik aan, toch op een vaste plek hebt staan. Anders heeft het hele proces van Afdruk Samenvoegen geen enkel nut. De velden komen uit een Excel bestand dat op een vaste plek staat, en je tekstfragmenten zet je natuurlijk ook op een vaste plek. Dus wat valt er dan te programmeren? Anders dan dat je liever achter een pc zit dan in de kroeg met een mooi glas bier voor je snufferd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan