update doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo

Ik schrijf:

DoCmd.RunSQL "UPDATE Fiche SET Fiche.F_item = '" & Me.ABC & "' WHERE Fiche.KODE= '" & Forms!voorschrift_NIEUW!Kode & "';"

Ik krijg dat er 0 records aangepast worden

Als ik schrijf:

SQL = "select Fiche.F_item from fiche WHERE Fiche.KODE= '" & Forms!voorschrift_NIEUW!Kode & "';"

Dan krijg ik perfect de record die ik wil
Vraag ik naar de waarde van me.ABC dan krijg ik die ook netjes zoals het hoort

Wat gaat hier verkeerd?

Bedankt

JP
 
Ik kan me alleen voorstellen dat het record op dat moment in gebruik is, en dus gelocked. In dat geval zou je de query eens af kunnen vangen in een inputbox, en de query als nieuwe query uitvoeren als de formulieren gesloten zijn. Dan zou hij het zeker moeten doen.
Code:
tmp = Inputbox ("UPDATE Fiche SET F_item = """ & Me.ABC & """ WHERE KODE= """ & Me.Kode & """"
 
Michel

Ik paste het aan naar:

tmp = InputBox("UPDATE Fiche SET F_item = '" & Me.ABC & "' WHERE KODE= '" & Forms!voorschrift_NIEUW!Kode & "';")

want ik kreeg een compileerfout

Het veld in de imputbox was leeg... wat leer ik hier uit?
het record staat idd open op het moment dat de code loopt (denk ik) dus... wat doe ik?

JP
 
Oeps, krijg je er van als je het uit het hoofd doet :)
Code:
tmp = Inputbox ("", "", "UPDATE Fiche SET F_item = """ & Me.ABC & """ WHERE KODE= """ & Me.Kode & """")
 
Dit levert me op:
UPDATE Fiche SET F_item = 'Fag' WHERE KODE= '31051861';
Als ik dat in ee query laat lopen dan krijg ik de vraag of ik 1 record wil updaten
Binnen mijn code werkt het dus niet
Wat leer ik hier uit?
 
Wat ik zei: dat de tabel op dat moment waarschijnlijk gelocked is. Maak maar eens op een nieuw formulier een knop waar je deze code letterlijk achter hangt en laat uitvoeren. Die moet dan ook werken.
 
het record van de betreffende stond op dat moment open, dus ik kan daar de waarde gewoon naartoe sturen en... opgelost..
Thanks
JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan