• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar woorden in tekstveld (meerdere woorden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bastiaans90

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2016
Berichten
19
Hoi allemaal,

Om mijn persoonlijke transacties te categoriseren wil ik graag alle kosten onderverdelen.
Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.

In rij L van tabblad "Transacties" wil ik graag dat er gezocht wordt naar trefwoorden (tabblad "Regels").
Ik zat er aan te denken om voor iedere rij in het tabblad "Regels" een formule te maken, zoals onderstaand:
Code:
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC(OF(Regels!$C$7;Regels!$D$7;Regels!$E$7;Regels!$F$7);H2;1));"";Regels!$B$7)

Doordat ik de functie OF( hierin verwerk wordt het antwoord niet zichtbaar. Als ik de formule test met één trekwoord dan doet hij het wel.

Is er een manier om te zoeken in de tekst (kolom H) op basis van de ingegeven trefwoorden?
Zodat de "onderverdeling" herkent wordt aan bepaalde trefwoorden?

Mvg,

Bastiaan

Bekijk bijlage Transacties.xlsx
 
In bijlage een voorstel.

Let op: het betreft hier matrixfuncties, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.
 

Bijlagen

  • Transacties (AC).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 39
Voldoet een eenvoudige autofilter met jokertekens niet ?
 
Dankjewel voor je hulp, de formule werkt grotendeels. Alle betalingen via de betaalautomaat worden herkend.
SEPA betalingen (incasso's) worden niet herkend, ik denk doordat de lengte van de cel te lang is.
Ik heb een SEPA betaling toegevoegd aan het bestand.

Is er een manier waardoor ook deze betalingen herkend worden?

Bekijk bijlage Transacties (AC).xlsx
 
Laatst bewerkt:
Helaas is de laatste bijlage niet goed toegekomen. Ik kan ze niet openen
 
Deze is nu goed. Helaas is het bedtijd nu. Maar ik zie nergens SEPA of incasso voorkomen in het blad regels
 
Dat klopt inderdaad. Er zijn meerdere soorten incasso's daardoor wordt er niet gezocht naar 'SEPA', maar naar de bedrijfsnaam of polisnummer die in de cel staat.
 
Gebruik:

PHP:
=INDEX(Regels!B1:B7;MAX(N(NOT(ISERR(FIND(Regels!D1:D7;$H7)))*ROW(1:7))))

Maar vul eerst alle cellen in Regels!D1: D7 met waarden.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel SNB voor je reactie. Als ik deze formule gebruik, zoekt hij dan niet alleen in kolom D?
Als ik deze formule gebruik dan vindt hij bij mij in rij 7 (de sepa incasso) de onderverdeling 'autokosten'.
Als ik vervolgens de formule doortrek naar rij 2, dan geeft hij aan dat er een cel verwijderd is.

Code:
=INDEX(Regels!B1:B7;MAX(N(NIET(ISFOUT2(VIND.ALLES(Regels!D1:D7;$H7)))*RIJ(1:7))))
 
In de incasso-opdracht staat toch een bankrekeningnummer ? Veel unieker kan het niet worden.
Het is sowieso handiger alle mogelijke trefwoorden in kolom D te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan