word document in vullen met behoud van opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
Ik heb een bestaand word document met volledige opmaak. dit document wordt gebruikt voor offertes. momenteel worden de gegevens handmatig uit het boekhoud pakket gekopieerd en geplakt. probleem is hiermee dat er veel opmaak fouten ontstaan en het erg veel werk is.

Aangezien het boekhoud pakket geen export mogelijkheid heeft zal ik moeten blijven kopieren en plakken. eigenlijk wil ik dat als ik het document start of op een knop druk er een vba code gaat lopen die een voor een alles vraagt en dat vervolgens op de juiste manier in het document invult.

Ik heb al een activex tekstvak gebruikt maar daar is de opmaak weer te beperkt. ik kan bijvoorbeeld niet de juiste tekstkleur selecteren.

met het comando "InputBox" kan ik vragen laten stellen maar hier kan ik bijvoorbeeld geen keuzelijst mee tonen.hoe kan ik dat doen.

om nou helemaal een mailmerge via xls te doen vind ik ook weer erg omslachtig. ik wil het graag allemaal in word houden.

Hoe kan ik dit het makkelijkste doen
 
Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen; je zegt dat het pakket geen export mogelijkheid heeft en dat je dus moet blijven kopiëren en plakken, en vervolgens heb je het over samenvoegen met Excel. ActiveX tekstvakken heb je in twee smaken: met en zonder opmaak. De opmaak is dan welke je gebruikt als je het document samenstelt. En dat houdt-ie dus echt wel vast. Andere mogelijkheid is natuurlijk het gebruik van de 'oude' formuliervelden, waarvoor hetzelfde geldt: de opmaak die het veld heeft, houdt-ie. Dus dan kun je zonder programmeren, en met de tabtoets, plakken wat je wilt zonder dat je de opmaak kwijt raakt. Wil je meer (je hebt het over keuzelijsten) dan moet je eerst een formulier maken, wat je vervolgens gebruikt om de ingevulde gegevens in het document te plakken. Ook een optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan