traag openen mappen op nieuwe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik gebruikte tot voor kort een externe usb 3 hdd om al mijn data op te slaan zo had ik ze ook altijd bij indien nodig.
Die schijf begon rare dingen te doen en in samenspraak met mijn it shop besloot ik om een interne hdd te steken, wat vlugger en beter werken zou zijn.
Nu stel ik vast dat wanneer ik een map of item in een map op die schijf wil openen dat dit tot 3x langer duurt dan voordien met de usb schijf.
Voorheen klikte ik en onmiddellijk verscheen het gevraagde.Nu lijkt het alsof ik niet geklikt heb en pas na +/- 3 sec.begint er iets te komen, maar dan nog krijg ik eerst een witte pagina en pas iets daarna het gevraagde.
De nieuwe schijf is een Western Digital :WDC WD10EZEX-08WN4A0
Is het normaal dat het nu langer duurt of kan ik hier iets aan verhelpen?
 
Dat is niet normaal en overigens een externe HDD moet normaal ook vrij snel werken. Is dit geen kwestie van 'verkeerd' aangesloten. Ik lees op internet: Change the SATA data cable.
Nieuwe schijf, goed geformatteerd moet normaal perfect werken en WD zijn goede schijven. Kunt nog een chkdsk /r doen en beleid onder eigenschappen nakijken (betere prestaties).
 
Misschien dat de schijf in slaap gaat na een bepaalde periode van inactiviteit, dan moet hij eerst weer opspinnen en dat kost tijd.
Wil je dat niet dan kan je dat uitschakelen:
HDSleep.jpg

In die minuten opties kan je dan kiezen voor Never.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de energie instellingen voor de hdd aangepast, stond op 20 min.
Hopelijk is het hiermee opgelost.
Dank voor de tip!
 
Graag gedaan. Laat je dan hier ook even weten of het daarmee is opgelost?
Voor de lieve lezertjes zeg maar :D
 
ik hou het enkele dagen in de gaten en laat dan iets weten.
Edit 6/7 het blijkt dat het allemaal goed werkt nu.
Deze mag dus afgesloten worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan