• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik hier lege cel i.p.v. € 0 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Ik heb een bestand (zie bijlage) waarin 3 kolommen staan: te betalen bedrag, betaald bedrag en openstaande facturen. Het gaat mij om de formule in de laatste kolom C. Deze formule laat zien of er nog een openstaande factuur is en zo ja voor elk bedrag. In het uiteindelijke bestand staan er ook veel lege plekken waar de cellen in kolom A en B leeg zijn (zie bijv. rij 3 en rijen 6 t/m 9 in het proefbestand). Nu zou ik graag willen dat kolom C voor die "lege" rijen niet "€ 0" laat zien maar ook gewoon leeg blijft (zonder getal of wat dan ook). Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen? Ik wil graag alle cellen de "valuta" eigenschap meegeven. Kan iemand mij hiermee helpen?
 

Bijlagen

  • Proef35.xlsx
    40,3 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Formule zo aanpassen?
Code:
=ALS(EN(OF(C3="";C3="x");B3<>"");B3;"")
Je realiseert je wel dat je een complete financiële administratie gepost hebt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo AlexCel,

Nee dat realiseerde ik me niet. Dank je wel. Heb hem vervangen. Jouw code geeft bij mij een foutmelding als ik die in cel C3 invul. Of doe ik iets verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Geeft deze formule het verwachte resultaat ?
Code:
=IF(B4="x";A4;IF(A4<>B4;A4-B4;""))
 

Bijlagen

  • Proef35(pcb).xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 30
Als je de formule uit #2 exact zo invult in C3 zul je inderdaad een foutmelding krijgen (tip: bij toekomstige vragen graag ook vermelden WAT voor foutmelding), want de formule verwijst dan naar zichzelf... Waarschijnlijk kreeg je een waarschuwing voor een kringverwijzing.

Even aanpassen dus:
Code:
=ALS(EN(OF(B3="";B3="x");A3<>"");A3;"")
 
Wat is het bezwaar tegen het tonen van 0 als waarde? Een tekst teruggeven als resultaat van een formule kan in verdere berekeningen problemen opleveren.
Code:
=IF(COUNT(A3:B3)=2;A3-B3;A3)
 

Bijlagen

  • Proef35.xlsb
    8,6 KB · Weergaven: 23
Eens met VenA, mocht je toch liever leeg ipv 0 hebben: kies dan voor 0-waarde onderdrukken via opties. Dit doet precies wat je vraagt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan