Windows 10 Mail app configureert zich zelf na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

route99

Meubilair
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
7.876
Besturingssysteem
Windows & Linux
Je zou het haast niet geloven... maar het moet kloppen.

Pas de allerlaatste Windows 10 versie geinstallleerd kort mee gewerkt en kreegi k een mail melding????
Belangrijk: ik gebruik The Bat! mail en heb NUL MS Mailprogrammas lopen.

The Bat gebruik ik ook voor Hotmail/Outlook, heeft totaal niet met MS te maken.
Dus hoe komt de Mail app aan de gegevens inclusif het wachtwoord...?
Ik heb alles hier met lokaal account... En toch weet MS Outlook de gegevens ergens uit te peuteren...

Mijn verdenking: ze halen het uit de browser.
Meestal log ik met Opera in, kan zijn dat die enkele keer dat ik Edge gebruikt heb ze toch mijn gegevens gekaapt hebben...:evil:

Heb iig de mail app via een omweg gedeinstalleerd (Google is your friend; Tip:gaat via Powershell als admin)

Iemand ervaring, aanvullende tips?

Kon via Google niet echt iets vinden, tenzij ik de verkeerde keyword gebruik heb... Tja iets met Mail erin blijft immers toch lastig... ;)
 
Heeft er niet iemand met je pc zitten spelen?
Windows zal zelf echt niet je verbinding aftappen, en zelf een account aanmaken.
 
Geen verstand van.
The Bat gebruik ik ook voor Hotmail/Outlook, heeft totaal niet met MS te maken.
Maar Hotmail/Outlook staan toch wel in verband met MS.

Is het onderstaande niet van toepassing?
Set up email in the Mail app for Windows 10
If you log on to Windows 10 using a Microsoft account with an Outlook.com, Live, Hotmail, or MSN address, that account is added to the Mail and Calendar apps. You can add that and many other email accounts to the Mail and Calendar apps to start sending and receiving email and creating and managing events.
 
@PHP4U: neen. Dat weet ik zeker. Mijn ega heeft haar eigen laptop en als de kids komen hebben ze hun eigen account maar daar draait geen email client op. De Edge integratie zou wel eens zoveel kunnen gaan dat de Mail app heus wel de data kan afpikken, immers loginnaam en wachtwoord zijn bij Edge dan bekend, ook al kies je voor niet opslaan. Het is voor MS wrs een eitje om Mail op de achtergrond te laten draaien terwijl je via Edge de on-line OUtlook/Hotmail mail leest. De settings van de mail kent MS al... dus die hoeft MS niet verder uit te zoeken, mailadres/ww zijn maar 2 dingen die ze na hoeven te lopen bij Edge als je bezig bent...
Als ik zie welke holes er bestaan, ben ik er ook niet verrast over dat dit ook zou kunnen.
Een ding staat als een paal boven water:

@Senso: ik gebruik juist geen email account om in te loggen maar een lokaal account. Altijd gedaan.
The Bat! heeft zijn eigen encrypted account beheer, daar kan MS Mail niet bij.
Set up email in the Mail app for Windows 10
Dat heb ik dus nooit gedaan en ga ik ook nooit doen.
Dat zijn vaak zulke beroerde mail programma's, met zoveel beperkingen als je meerdere, ook niet MS-accounts heb, daar heb ik al "eeuwen" afscheid van genomen.

Tis dat ik voor mijn werk nog 100% Office-compatibel (heb een HUP licentie) wil zijn en ik zelf nog geen goede alternatieve heb, maar wel geprobeerd, voor een paar programma's anders was ik allang net als mijn server naar Linux gegaan.

Ik zal nog een in een van mijn oude images snuffelen of mss een herstelpunt terug zetten of ik daar nog sporen vind. Nu heb ik het al aangepast dus de sporen zijn eigenlijk al weg op deze na:
microsoft_windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe!microsoft_windowslive_mail
in de map C:\Users\route99\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\LocalState\AppIconCache\100
Das een delete actie van de app op 30/5/18, toen is dit bestand aangepast. Is encrypted dus kan hem niet begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
MS flikt wel vaker wat... zoals het pre-logged in probleem van vorig jaar...
Zelfs als het wachtwoord door de gebruiker nog niet ingevuld was... heeft Windows zichzelf al op de achtergrond ingelogd... het login schermpje is er alleen even voor de gebruiker zelf..
http://www.guru3d.com/news-story/wi...gs-in-user-automatically-(in-background).html
En dat is toch een potentieel risico.... je wilt pas ingelogd zijn als je dat zelf echt wilt....

Windows gaat te pas en onpas om met jouw gegevens om momenten dat jij dat niet gevraagd hebt.

Het schoot me even te binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan