Intel grafische kaart HD Graphics 630

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvanderStap

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2018
Berichten
23
Sedert de April Creators Update van Windows 10 64 bit, lukt het mij niet meer om mijn Intel HD Graphics 630 te upgraden. Ik krijg 2 meldingen (zie bijlagen).
Heeft iemand een soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Jan van der Stap. Melding Intel upgrade (2).jpg
 
Heb je een weblink naar de update pagina? Zet hem ff hier neer.
 
En welke driver van die pagina heb je gebruikt?
Wat gebeurt er trouwens als je JA klikt op de laatste foutmelding?
 
Route99,
Dank voor je reactie.
De bovenste is van toepassing. Intel Graphics 630 driver 24.20.100.6094.
Als ik op "Ja" klik in de melding, word ik verwezen naar een site met tips, bv. neem contact op met de leverancier van het besturingsprogramma of downloadt de algemene Intel Graphics driver. Geen van beide is voor mij echter een optie. ER zit ergens een belemmering is de laatste fase van het installeren. Hij downloadt de betreffende driver, gaat installeren en op het laatste moment krijg je de foutmelding.
Groet,
Jan van der Stap.
 
Nog even een aanvulling, Route99. Als ik op JA klik in één van de foutmeldingen, krijg ik ook nog te lezen: "Manufactured Graphics Driver detected". Heb jij enig idee wat dit betekent?
Alvast bedankt,
Groet,
Jan van der Stap.
 
Hallo Route99,
Beankt voor het verder meedenken. De link is waardevol, alhoewel hier wordt gewerkt met Windows 7. Ik neem aan dat de handelwijze met Windows 10 precies eender is. Onduidelijk voor mij is het onderdeel "verwijderen van de Intel beeldschermadapter via Apparaatbeheer". Moet ik deze nu wel of niet eerst verwijderen, voordat het uitgepakte zip-upgradebestand wordt geïnstalleerd, met het risico dat het scherm op zwart gaat, je opnieuw moet opstarten en de "oude" driver opnieuw wordt geïnstalleerd.
Voor de rest is de instructievideo wel duidelijk.
Kun je me nog een keer van advies dienen?
Bij voorbaat dank.
Groet,
Jan van der Stap.
 
Ik ben op jouw meldingen afgegaan en die kom wel heel erg goed overeen met het youtube filmpje.
Wat ik zelf altijd doe, omdat zelfs al heb je windows 10!!! nooit zeker weet of het wel de oplossing van jou probleem is en al helemaal niet op afstand ook zo waterdicht te adviseren is: maak een systeemimage, dan pak je alles mee. Maar in ieder geval minimaal een herstelpunt, maar een image geeft meer zekerheid. Maar die had je tuurlijk al... ;)
Dan testen of het probleem opgelost is. Je kunt met een systeemimage iig altijd helemaal terug.
Op een externe schijf zetten die image, het liefst met een kopie op een 2e schijf.....
Aan jou of je het aandurft, op afstand zijn we daar toch afhankelijk van.
 
Als er een driver is van jouw moederbord/systeem: heb je die überhaupt al geprobeerd?
 
Route99 en Lange Pier bedankt voor het meedenken, de suggesties en de links. Ik ga er verder mee aan de slag en houd jullie via dit forum op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
 
Route99 en Lange Pier,
De handelingen zoals opgenomen in het instructiefilmje (de zipfile downloaden, uitpakken en via Apparaatbeheer/Beeldschermadapter/Eigenschappen/Stuurprogramma bijwerken) geeft de melding dat het beste stuurprogramma al is geïnstallerd. De versie genoemd in Apparaatbeher is trouwens een andere (23.20.16.4974) dan vermeld op de site van Intel (24.20.100.6094). Ik heb overigens niet eerst de oude versie verwijderd.
En zomaar updates van de Asus website voor het moederbord, de BIOS e.d. downloaden, durf ik eigenlijk niet. Dus ik zit hopeloos "vast".
Wie het nog weet mag het zeggen.
Groet,
Jan van der Stap.
 
Tja, je leest niet de Intel en Asus webpages erover, waarom niet? en de versie die je moet hebben is die van Asus, versie Versie 21.20.16.4542.
Error Message: Computer Manufacturer Graphics Driver Detected

Why did I get this error?
Your computer manufacturer customizes drivers that run Intel® components on your machine.

What can I do?
You should contact your computer manufacturer to get the latest driver.

Tip, ga ermee naar de plaatselijke PC boer.
 
Uiteraard heb ik de webpagina's van Intel en Asus gelezen. Maar ik word daar eerlijk gezegd niet veel wijzer van. Ik heb echter de "stoute schoenen" aangetrokken en de Asus Intel Graphics Accelerator versie 21.20.16.4542 gedownload, uitgepakt en proberen te installeren. Binnen een seconde kreeg ik alweer de melding: "Het stuurprogramma is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogramma". Misschien is het wel het meest zinnig om contact op te nemen met m'n computerboer.
Dank.
 
Vrij onverwacht is mijn probleem toch nog opgelost en wel d.m.v. SnailDriver, een klein programmaatje dat je systeem scant en aangeeft welke drivers van de hardwareonderdelen over een update beschikken. Zo ook, de Intel HD Graphics 630. Zonder "enge" meldingen over "niet gevalideerd of "het besturingssysteem wordt niet ondersteund" binnen 1 minuut de nieuwste driverversie gedownload en geïnstalleerd. Vreemd dat het niet lukt via de officiele kanalen (Intel, Asus), maar wel met een simpel driverupdate programmaatje. Maar goed, het is gelukt en daar gaat het om.
Allen dank voor de ondersteuning en het meedenken.
Groet, .
Jan van der STap
 
:thumb: Fijn !
De tool is iig schoon, ook met MWB getest. Vaak is dat nl niet zo.
https://virusscan.jotti.org/nl-NL/filescanjob/9iv30rkvi6
Ken hem niet, zal eens eea er over gaan lezen, maar ben nogal terughoudend ermee. Heb altijd alles op kunnen lossen zonder die tools.

edit: heb je een herstelpunt aan gemaakt voor het geval de tool vreemd gaat doen en eraf moet?
Wat ik raar vind aan de tool is de naam... "lite".. dat kan suggereren dat er ook een "full" of "pro" is?
Gaat die tool die soms op een bepaald moment automatisch daar naar updaten en zit je met een ongewild monster aan boord?
Houd ons eens op de hoogte wat er over een tijdje mee gebeurt.. Tnx...
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik niet de lite-versie van SnailDriver, Route99. Ik gebruik een eerdere versie, 1.0.0.3. Het start met een blauwe cirkel met het woord SCAN in het midden, hierop klikken en binnen no-time zie je of er updates van drivers van hardware-onderdelen aanwezig zijn. Heeft nog nooit problemen opgeleverd. Niks moet alles mag. Bij het opstarten vraagt het tooltje altijd of ik wil updaten naar de lite-versie, maar dat negeer ik. Uiteraard maak ik regelmatig herstelpunten, zodat ik bij een "calamiteit" terug kan naar een eerdere situatie. Ik houd je op de hoogte indien er zich bijzonderheden/ontwikkelingen voordoen zowel t.a.v. SnailDriver als m'n HD Graphic 630 en bijbehorende updates.
Groet,
Jan van der Stap.
 
Via het Helpmij.nl team kreeg ik het verzoek de status van mijn vraag aan te passen in die zin dat wanneer de vraag zou zijn opgelost dit aan te geven. Ik heb echter reeds op 5 juni jl. om 11:36 aangegeven dat mijn probleem was opgelost. Dat er daarna nog een paar opmerkingen zijn geplaatst doet daar niets aan af. Dus ten overvloede: mijn vraag over Beeldschermadapter/Intel HD Graphics 630 is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan