verschil tussen 2010 en 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een reeks afbeeldingen die met een virtuele printerdriver zijn geprint op formaat A5 gedraaid.
Deze plak ik in een presentatie door de functie Invoegen - Fotoalbum (2010-1.pptx). In versie 2010 paste ik daarna via de menukeuze Ontwerpen - Paginastelling het diaformaat aan naar 16:9 (2010-2.pptx), maakte de achtergrond zwart (2010-3.pptx) en schoof het plaatje naar beneden (2010-4.pptx).

In versie 2016 is de verhouding al standaard 16:9, zodat mijn afbeeldingen er heel anders uit komen te zien (2016-1.pptx).
Hoe kan ik in versie 2016 toch hetzelfde resultaat bereiken met de afbeeldingen (wilhelmus-01.gif en wilhelmus-02.gif). Ik kan natuurlijk de verhouding eerst op 4:3 zetten, dan de afbeeldingen plaatsen en daarna de verhouding weer terug zetten naar 16:9, maar ik denk dat het gemakkelijker moet kunnen.
Wie geeft mij de tip?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • hm20180601.zip
    594,2 KB · Weergaven: 28
Het enige wat ik me kan bedenken is om het lettertype op allen aan te passen naar hetzelfde formaat. En er is heel weinig verschil tussen 2010 en 2016. Op technische dingetjes na.

Als je één diamodel gebruikt en je een lettertype in het diamodel wijzigt, wordt het nieuwe lettertype in de hele presentatie weergegeven.
Als je meerdere diamodellen gebruikt (bijvoorbeeld als je meer dan één sjabloon hebt toegepast op de presentatie), moet je het lettertype in elk diamodel wijzigen.


1. Klik op het tabblad Beeld in de groep Modelweergaven op Diamodel.
2. Klik in het linkerdeelvenster met de diamodellen en de indelingen op de miniatuur van het diamodel of de indeling met het lettertype dat je wilt wijzigen.
3. Klik in het diamodel of de indeling op de titeltekst of het niveau van de hoofdtekst waarop je een ander lettertype wilt toepassen.
4. Ga naar het tabblad Diamodel, klik in de groep Achtergrond op Lettertypen en selecteer een lettertype in de lijst.


Herhaal stap 1 tot en met 4 voor alle lettertypen die je wilt wijzigen. Als je weer verder wilt gaan met het bewerken van je dia's, klik je op het tabblad Diamodel in de groep Sluiten op Modelweergave sluiten.
Je kunt ook de optie Vervangen lettertype een lettertype overal in jou presentatie wijzigen. Hier zie je hoe:
1. Klik op het tabblad Start in de groep bewerken , selecteer je vervangen en selecteer Lettertypen vervangen.
2. Selecteer in het dialoogvenster Lettertype vervangen , klik je in het veld vervangen het lettertype dat je wilt vervangen.
3. Selecteer in het veld met het lettertype dat je wilt gebruiken, selecteer je vervangen en selecteer vervolgens sluiten.

Probeer eerst even uit in een oefen modelletje van een pagina. Dus tekt Kopieren en plakken. Je kent dat wel. Kijk dan of dat lukt voordat je alles in een keer gaat veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan