Bureaublad wordt iedere 70 seconden gereset.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Na dagen gewerkt te hebben aan problemen met een Acer switch 10 met ingebouwde ssd had ik win 10 en updates op versie 1603.
Vanwege de kleine ssd heb ik er een sd kaartje ingezet waar ik de users files heb opgezet.
Liep allemaal goed. Om het puntje op de i te zetten wilde ik windows.old nog wissen. Dit met aanwijzingen van https://www.youtube.com/watch?v=3y_ZjK755jAi
Dat is uiteindelijk gelukt.
Nu merk ik dat het bureaublad zich elke 70 seconden reset. Wanneer dat precies begon voor of na wissen van windows.old weet ik niet. Beeld wordt zwart en bouwt zich dan weer in pakweg een à 2 seconden tijd weer op. Eerst de taakbalk, dan het scherm en dan de iconen. In taakbeheer zie je dan dat de processor eerst naar 40% en dan naar 100% belasting gaat. Wifi geeft dan ook een piek, terwijl geheugen en schijf minimaal blijven.
Heb ik een ander programma/scherm geopend dan beïnvloedt dat dat andere scherm niet. Dat blijft gewoon staan. De muis reageert even van te voren niet meer.
In/bij taakbeheer verschijnt dan windows probleemrapportage, soms wel 2 regels, die weer verdwijnen als het beeld er weer is.

Heeft iemand een idee wat dat is en wat er aan gedaan kan worden?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou een driverprobleem kunnen zijn. Je kunt op de Acersite kijken if er drivers beschikbaar zijn voor jouw type:
https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/support
de chipsset en via drivers zijn het meest interessant.
Voor bepaalde types haal je de drivers binnen via Windows update.

iets anders om te proberen is een system reset. Dat doe je door F10 + alt te drukken tijdens de opstart en de daarna de schermaanwijzingen te volgen.
hopelijk kun je daar het probleem mee tackelen.

mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je me aan. Weet je hoe klein die lettertjes van het serienummer zijn?:eek:
Met een stevig vergrootglas is het toch gelukt. Ik heb contact opgenomen met Acer. Antwoord duurt 3 dagen.
Een systeem reset durf ik niet. Ik heb aan dit systeem veel tijd besteed. Ik weet niet wat een systeemreset allemaal reset.
Wat ik wel ga proberen een grafische driver te vinden. Op de Acer site kom ik daar niet verder mee.

Misschien dat dit helpt, als ik godmode open komt die reset er vrijwel direct achteraan, voordat godmode zich opent.
Spotify loopt gewoon door ook al reset de achtergrond zich.
 
Laatst bewerkt:
Met alt+F10 wordt de originele windows versie, waar de pc mee geleverd is, geinstalleerd en natuurlijk de c-partitie gewist. vooropgesteld dat u de installatiepartitie niet heeft verwijderd, want dan gebeurt er niets als u op alt+F10 druk.

Overigens zou het kunnen dat deze laptop te klein is qua opslagruimte en processingkracht om windows 10 goed te kunnen laten draaien.
 
Laatst bewerkt:
De Atom Z3745F uit de Acer komt aardig overeen met de CPU in mijn Dell D430 subnoteboek.
Je kunt win10 draaien maar het houdt niet over.
Er zit maar 2GB RAM in en de chipset ondersteunt geen 4GB helaas. Bij de Acer ook?
Dus ik ben naar win7 teruggegaan en zie over een paar jaar wel weer, het hele fijne subnoteboekje is immers al aardig oud, maar onder Win7 prima mee te werken.
 
Ik zie in dit overzicht van Acer https://www.acer.com/ac/en/US/content/windows10-fall-creators-update wel de Switch A20-10 staan maar niet de Switch-10.
Ik ken dit type laptop niet goed dus weet niet of de A20-10 dezelfde is als de A10. Als dat niet zo is en de A10 komt niet voor op het overzicht van Acer, dan betekent dat dat deze laptop niet getest is voor deze windows versie (en dus waarschijnlijk niet zal werken met 1803)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan