Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1105

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2018
Berichten
5
Vanmorgen wilde ik mijn pc opstarten en kreeg de melding dat er schrijffouten waren gevonden.Herstel vond plaats en dit kon wel een uur duren.Vervolgens kreeg ik een blauw scherm met 4 opties.Vandaag verder hier niets aan kunnen doen.Nu start ik de pc weer op,maar scherm blijft zwart.. wat nu?
 
De herstel usb stick of DVD erin die geadviseerd wordt om te maken bij ingebruikname van Windows.
Vervolgens herstelpunt terugzetten als dat kan.
Blijft het beeld weer zwart dan ff terug komen met wat je allemaal exact geprobeerd hebt.

PS: je weet zeker dat er geen kabel of monitor problemen zijn?
 
Ik heb deze pc aangeschaft met Windows 8.1 standaard er op.Ik heb geen dvd of cd.Schermproblemen niet, anders had ik vanmorgen ook geen beeld moeten hebben toch?
 
Neen, je hebt hem toch opnieuw opgestart en niet aan laten staan?
Dus wat is het verschil van de vorige keer.

Heb je een opstartbare USB stick waar Windows op staat?
Anders maak je met Rufus een Gandalf usb stick
http://windowsmatters.com/2015/04/17/windows-8-1-x86-u1-pe-with-updateable-usb-portable-apps-2/
https://www.pc-helpforum.be/topic/59189-een-opstartbare-bootable-usb-stick-maken-met-rufus/

Dan kun je met die usb stick iig opstarten en kijken of je de harde schijf met Windows 8.1 zien.
 
Toch scherm niet in orde geweest....scherm doet het weer... blauw scherm met 2 keuzes
Opnieuw opstarten
Geavanceerde opties

Kan ik hier eerst iets mee?
 
Welkom op het Helpmij.nl forum.
Jammer dat ik geen Windows 8.1 heb maar bij blauw scherm (zegt niets over de monitor) moet er wat over in de Windows logboeken staan. Zoek bij Help naar Logboeken en kijk daar aangekomen bij de tijd van het vastlopen.

Windows kan een schijfcontrole doen maar repareer niet automatisch sporen en sectoren want dan kan het eeuwig gaan duren en wordt de betreffende partitie misschien veranderd in Egyptische tekens en voorgoed onleesbaar. Vaak is het bestandssysteem niet in orde en dat is makkelijk te herstellen. Windows kan trouwens ook een geheugentest doen.
 
Maar het is wel handig dat de monitor het doet.... (lees terug: het was echt kort een probleem...)
Om verder te kunnen moest dat toch echt eerst opgelost zijn en dat is het...

Nu weer verder....
 
Welkom op het Helpmij.nl forum.
Jammer dat ik geen Windows 8.1 heb maar bij blauw scherm (zegt niets over de monitor) moet er wat over in de Windows logboeken staan. Zoek bij Help naar Logboeken en kijk daar aangekomen bij de tijd van het vastlopen.

Windows kan een schijfcontrole doen maar repareer niet automatisch sporen en sectoren want dan kan het eeuwig gaan duren en wordt de betreffende partitie misschien veranderd in Egyptische tekens en voorgoed onleesbaar. Vaak is het bestandssysteem niet in orde en dat is makkelijk te herstellen. Windows kan trouwens ook een geheugentest doen.

Hoe zoek in in "help"dan. Ik kan de pc niet meer opstarten...ik kom dus in dat blauwe scherm met alleen de optie opnieuw opstarten en geavanceerde opties
 
Dat is anders. Wat staat er bij Geavanceerde opties?

Voer de Windows installatie schijf in om mee op te starten (BIOS boot volgorde moet dit toelaten) en misschien repareert dat problemen met opstarten automatisch. Doe dan een schijfcontrole bij de herstelopties wanneer die komen. Een schijfcontrole kan ook met een boot disk zoals die van Hirens.

Als de schijf fysiek beschadigd is dan wordt het uitnemen, vervangen en overnieuw beginnen maar ik zeg altijd dat bij een slechte schijf eerst onder de printplaat moet worden gekeken naar de staat waarin de contacten zich bevinden waar de printplaat van de harde schijf op ligt.
 
Hoi,
Jammer dat je niet aangeeft hoe het is opgelost. :eek:
Toch succes gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan