ISO op USB stick maar niet direct registreren / installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Een beetje ongebruikelijke vraag misschien. Dit kreeg ik op scherm vanmiddag : U bent op deze pagina gekomen omdat het besturingssysteem dat u gebruikt geen ondersteuning biedt voor het Windows 10-hulpprogramma voor het maken van media en we graag willen dat u Windows 10 kunt downloaden.

Ik had alle win10 PC's in use en dacht even op een XP comp een USB stick ( ISO ) van win10home setup te plaatsen, dat kan makkelijk bv met Rufus, iets minder recente versie.

Er was toen nog een opmerking, dat de link slechts ca 1 dag intact bleef.

Mijn vraag : Als je zo'n file ( win10 ISO x64 etc ) gehaald hebt en de USB stick gemaakt, MOET men dan binnen ca 1 dag installeren en activeren ( produktcode ingeven etc. ) ?

Soms kan het handig zijn om zo'n stick even achter de hand te houden. Bijvoorbeeld even afwachten hoe versie 1803 het gaat doen .....
 
Downloaden is iets anders dan registreren en zou ook niet een redelijke eis zijn.
 
Als je zonder code installeert heb je standaard nog 30 dagen na de installatie, echt zonder key dus, voordat Windows het niet meer goed doet.
Dus die opmerking past daar niet bij.
Ben je toevallig niet op een malware site terecht gekomen... waar men je ook "uitnodigt" om op een link te klikken.. :eek:
Check dus eerst mar of dat niet het geval is....
 
route99 .. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO Download Windows 10-schijfbestand (iso-bestand) om een USB stick te maken voor de lap top

Zo lijkt me dit wel OK, benieuwd wat jij ervan vindt ( of weet ) !

Neen, mijn vraag is ( ook ) niet bedoeld in de zin van installatie zonder key .. bij installatie geef ik meteen de key in. Wat ik graag weten wilde is toch of ik nu bv 2 maanden mag wachten met de installatie, de USB stick ergens op de plank. Het leek net als de link niet meer intact is dat dan ook de installatie niet meer zal lukken in die zin dat dan de key niet meer geaccepteerd wordt ..... of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Zou niet weten waarom je het meteen zou moeten doen?
Maar je kunt dan ook bv 2 maanden wachten met downloaden en dat was deze vraag compleet overbodig geweest?
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik snap de onrust niet als je toch pas over 2 maanden aan de slag, dan download je de iso dan pas en bestaat het probleem helemaal niet....
Vertrouw daar meer op anders wordt het leven veel te druk van onzekerheden die eigenlijk niet bestaan als je de dingen doet wanneer ze nodig zijn.
Laten we de beren in Canada en Rusland etc... laten en niet hier op de weg.
Succes ermee over 2 maanden!

Edit:
Oja, Microsoft heeft nog niet aangekondigd dat ze over 2 maanden stoppen met windows 10, dus de download zal er dan nog zijn.
Je kunt hem ook kopen op internet voor weinig geld en dan krijg je van die winkel netjes een download link toegestuurd..
 
Laatst bewerkt:
"Ik snap wel wat je bedoelt" .. wel, dat is dan toch prima ! Je begrijpt waar het om gaat, het afwachten hoe alles zich rondom 1803 verder ontwikkelen zal. Komen er belangrijke verbeteringen en bugfixes of zal men bij een dergelijke volgende update bv najaar voor een ander concept kiezen ? Tja, wat dat laatste betreft, ik dacht dat je dat eigenlijk dan ook begrepen had, het betreft een gekochte versie !

In het verleden ( voor win10 ) heb ik wel meer ( toen met succes ) even afgewacht op een volgende update / upgrade van windows, totdat de fouten eruit waren. Ik denk dat windows die zaken met win10 te boven is gekomen, ze zijn professioneler geworden, maar toch ..... als ik dat allemaal hoor en zie van anderen sinds de introductie van 1803 ..... hi hi dus dat heeft ook echt niets met ?! beren ?? etc. van doen.
 
Laatst bewerkt:
Als je het zelf niet beoordelen kunt en mijn mening ook nog eens vergelijken wilt, vraag nog eens hier verder.

Als je ervaren bent dan zijn die updates geen probleem, er ligt een image klaar, je bent zo weer bij de vorige versie.
Met nog meer tekst laat je vooral nog steeds vooral twijfel zien, logisch als je niet in de materie thuis bent.

Tja en Win10... dat zich voornamelijk zoals aangekondigd was door MS verder ontwikkelen via updates en niet zoals eerst met versies, XP, 7, 8.x, ...
Een beetje als iOS voor Iphone en zo.
Dus je kunt wachten, maar de ontwikkeling zal nooit meer gaan zoals eerst.
En sla je een update over, wat voor een onervaren gebruiker wel een beetje ;) lastig zal zijn.... tja dan mis je ook de security verbeteringen, juist goed voor onervaren gebruikers....

Dus ontkennen dat je nog wat beren op de weg ziet helpt niet....
Of je laat je systeem bijhouden door iemand die het wel weet in jouw omgeving.
Tja... dan leer je er zelf wel weer heel weinig van....

Kortom: wat wordt jouw volgende doel? :cool:
 
"ls je ervaren bent dan zijn die updates geen probleem, er ligt een image klaar, je bent zo weer bij de vorige versie."

Ligt die USB stick kant en klaar op de plank ( bij uitzondering geen retailversie ) en er doet zich een situatie voor dan bliksemsnel installatie gedaan en weten dat het fast en soepel loopt op die PC, als er inmiddels specifieke bugfixes zijn verwerkt in de updates is dat natuurlijk ook leuk, meteen de rest downloaden .. met die 1803 was het hellen, ook tav win10 prof retail.
 
Dus je gaat geen image maken van een goed draaiend systeem?
 
.. van / op enige pc's met 1803 en daarna zeker wel .. zo ingesteld .. no problem at all :cool:
 
Cryptische taal, kan het ook in gewoon Nederlands?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan