Opstartherstel blijft herhalen -> kan niet in het systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevens79

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2018
Berichten
7
Beste,

Sinds een week heb ik wanneer is opstart dat hij steeds in opstartherstel komt, ik kom hier niet uit en dan ook niet in mijn systeem.:confused:
Hij vind ook geen herstelpunt omdat er een wachtwoord op het systeem zit die ik niet meer weet, ik log altijd in met vingerprint.
Lapotop Probook 6560b
systeem windows 7

Ik heb op een USB via Imgburn - isobetadineV64bit erop gezet maar dat hielp niet.
Ben nu aan het kijken via YUMI, maar loop vast met het downloaden van o.a. bestenden die hierop moeten.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt
 
heb hem gedownload maar hoe zet ik hem op usb?
Ik hoor het graag.
Thanks
 
Hallo,
Rufus gedownload en Win7_HomePrem_SP1_Dutch_x64 via Rufus erop gezet.
na 45 min was deze klaar,
Usb in mijn laptop gedaan en deze op laten starten via usb, maar hij pakt hem niet.
Wat kan ik fout hebben gedaan?
 
Schijnt inderdaad een probleempje te zijn bij dit type laptop.
Hier staat de vermoedelijke oplossing: https://h30434.www3.hp.com/t5/Noteb...-usbmemory-stick-to-boot-in-bios/td-p/5049400

Start de laptop met USB stick, druk direct op F9 bij de opstart voordat windows start, in het bootoverzicht dat dan behoort te verschijnen zal wellicht die USB niet te zien zijn, druk dan op ESC, F10 om in de bios set up te komen. sluit BIOS overzicht zonder te saven, reboot, en druk dan weer F9. Nu zou de usb zichtbaar moeten zijn in het bootmenu.

Ongelooflijk stom dat HP dit zo heeft gedaan.
 
uiteindelijk zag hij de usb wel, maar ik kreeg een zwart scherm met iets van tekst erop met doorgaan naar windows.
die tool pakt hij dan niet.
Heb je wat tips
 
Als ik het voor me neus had, zou ik er denk ik wel uitkomen, maar zonder het te zien is het lastig dit op te lossen.

Heeft de laptop niet ook een dvd-station?
 
laptop heeft wel een dvdspeler maar ik heb geen lege disk.

ik heb eerder iets via Rufus op een usb geplaatst en dat werkte (hiren;s was dat)
nu heb ik Win7_HomePrem_SP1_Dutch_x64 gedownload en via rufus op een usb geplaatst maar na het selecteren van de usb drive zie ik een zwart scherm en gaat die meteen door naar windows -> laden van bestanden -> opstartherstel.
Hier blijft die in doorgaan
 
Het is gelukt om Win7_HomePrem_SP1_Dutch_x64 te draaien vanaf een usb.
Hierbij heb ik geklikt op;
-Opties voor systeem herstel
-Windows 7 voor problemen herstellen
-Systeem herstel
-Herstelpunt gekozen
-Alles hersteld en opnieuw opgestart.
-Helaas blijft hij dat opstarten in Opstartherstel en kom ik niet verder
?
nog enige tips
 
Als dat lukt, dan zou een volledige nieuwe windows installatie vanaf de usb-stick ook moeten lukken.

Het zou overigens kunnen dat de HD (harde schijf) niet meer goed is. Als bijv. het MBR niet goed is dan komt ie steeds terug in Herstel. En het MBR staat op de HD. Als de HD kapot is kan ie ook de MBR niet meer vinden. Vandaar.
Maar het kan tich andere oorzaken hebben.
Sorry dat ik niet veel verder kan helpen.

Wellicht dat een vriend met verstand van PC's dit kan oplossen?
 
wanneer ik een nieuwe instalatie doe, ben ik dan alles kwijt?
zo nee dan ga ik dat proberen.
Heb ik dan ook de code van windows nodig, zo ja waar vind ik deze?
alvast bedankt voor het antwoorden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan