Netgear Aircard als webserver voor IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik wil een Netgear Aircard gebruiken om een IP camera op stal te kunnen gebruiken als geboortebewaking. De Netgear is hiervoor conform ingesteld en via LAN is de camera functioneel. Echter het IP adres dat de Netgear krijgt is lokaal ook te te benaderen, alleen de port forwarding werkt niet. Echter vanaf het Internet is dat adres 100.xxx.xxx.xxx niet te benaderen, zelfs niet te pingen. Met een laptop in het LAN van de Netgear krijg ik via WhoAmI een ander IP adres dan de Netgear vermeldt, maar ook dat adres is niet te benaderen.
Hoe kan ik vanaf Internet toegang krijgen tot de Netgear (heeft portforwarding naar de IP camera)?
Netgear zelf geeft een keurige handleiding hoe de instellingen moeten staan en hoe je het IP vindt van de Netgear maar zwijgt verder over hoe en wat.

https://kb.netgear.com/25917/NETGEAR-AirCard-782-785S-Port-Forward-IP-Camera-Solutions

Momenteel aan het uittesten met de duokaart van mijn foon SIM, de aircard is hier volledig functioneel mee, alleen het extern benaderen lukt niet (uiteraard staat mijn foon uit bij testen).
 
Die ip camera heeft ook een ip adres en een poort die gebruikt wordt.
Is die poort wel open gezet in je router?
 
Ja, dat is OK, maar probleem is dat de Netgear een IP krijgt van het type 100.xxx.xxx.xxx en uiteindelijk met weer een ander IP op het net verschijnt. Moet wrs een aangepaste SIM hebben. Probleem is dat de Netgear zelf al niet te bereiken is.
 
Oplossing gevonden: In de Netgear de APN wijzigen van fastinternet naar advancedinternet enhet werkt (met KPN dan toch).
 
mooi dat het opgelost is en bedankt voor de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan