Opstarten komt in een loop terecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
De laptop van een kennis (Gateway MS2370) geeft tijdens opstarten heel kort de volgende informatie:
Attempting to recover installation, gevolgd met Restore previous version Windows.
Hierna begint de cyclus weer opnieuw.
In de BIOS heb ik de boot gewijzigd van UEFI naar Legacy om met een bootable USB te kunnen opstarten hetgeen lukte.
De HD heb ik op een andere pc gekontroleerd met CHKDSK en ook de afzonderlijke partities bekeken.
Als ik in de Legacy mode de laptop opstart komt de mededeling dat er geen bootable device aanwezig is.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Dit model wordt niet meer ondersteund door de fabrikant en komt ook niet meer voor in de supportlijst van Gateway.
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn waarom de laatste update van windows 10 niet meer werkt.

Oplossing: windows 7 installeren
 
Een UEFI systeem heeft een GPT schijf nodig dus de boel op legacy zetten, een bios emulatie, heeft geen zin.
En ook een USB met een bootable UEFI indeling is gewoon op te starten via de bios (eigenlijk klopt dit niet) boot key, F10 meestal bij Gateway.

Haal de laatste W10 versie op en maak er een USB boot stick van met Rufus b.v.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
https://rufus.akeo.ie/
Start ermee op en kijk of je via de repair console nog dingen kunt uitvoeren.
 
Met een USB bootable W10 stick is reparatie niet mogelijk.
Win7 geìnstalleerd n.a.v. de tip van srpchulp.
Drivers van de muis, wireless, ethernet, USB zijn niet geïnstalleerd.
Op internet heb ik de drivers kunnen downloaden behalve Ethernet en USB die ik niet heb kunnen vinden.
Suggesties?
 
Wat ik dan meestal doe is naar Apparaatbeheer gaan, dan de Eigenschappen van het onderdeel waar de driver van ontbreekt en dan onder het tabje Details de Hardware-Id .
Dan met die Hardware-ID googlen i.c.m. het woord windows 7 driver. Dat wil nog wel eens resultaat geven.


Maar gewoon de updates van MS willen dit probleem ook nog wel eens oplossen en dat is wel zo betrouwbaar, want donload websites van drivers, anders dan van de leverancier van de hardware, willen nog wel eens malware bevatten.
 
Ik kan nergens een geschikte driver vinden. Het gaat trouwens om een USB3.0. USB2 werkt wel.
Ik sluit deze topic. Bedankt voor de support
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan