Office 2016 vs Office 365 - Interface, instellingen, migratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Office gebruik ik al sinds versie 1997 en vind het een prima pakket.

Heb nu Office 2016 inclusief Outlook
(Office 2016 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen)

Overweeg 365 Home.

De door Microsoft aangedragen verschillen zijn mij bekend, te vinden op: https://bit.ly/2ssUv1N

Wat ik niet weet (niet op Internet kan vinden):

Met de Office 2016 toolbars in het achterhoofd...

1. hoe zien de interfaces van de applicaties van 365 er uit?
(hebben die ook de 2016 toolbars, etc. inclusief de z.g. 'Quick Access Toolbar"? of hebben ze een 'kale' interface, zoals Outlook Web Access?)

2. kan Outlook in 365 ook ingesteld worden op POP3 en gebruik maken van PST bestanden, of is IMAP and OST echt verplicht?
Onderaan de pagina "Een e-mailaccount met geavanceerde configuratie toevoegen" https://bit.ly/2JracjS
staat dat IMAP weliswaar het meest gebruikt wordt, maar POP ook kan.
Ik gebruik nu POP en ik wil dit blijven gebruiken.
(met alle respect en ik begrijp de goede bedoelingen... s.v.p. geen reacties over de voordelen van IMAP, die zullen er ongetwijfeld zijn.
Maar, zoals gezegd, ik hou vast aan POP3. Of beter, als POP3 Outlook van Office 365 -niet- mogelijk is, dan geen Office 365 voor mij)

3. hoe zit het b.v. met de macro's in Excel (ik heb een aantal macro's opgeslagen in een z.g. personal.xlsb bestand
(Staat in C:\Users\UserID\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART)

4. hoe zit het de migratie: als je 365 aanschaft en installeert, neemt deze dan alle settings van 2016 over, Word, Excel, Outlook, POP3 etc.

5. heeft Office 365 dezelfde pagina's voor instellen - zie attachment (Excel->Bestand->Opties)

oh als laatste ... bij Office 2016 kan ik heel eenvoudig naar de Engelse interface omschakelen, kan dat ook bij 365?

Vragen... vragen... vragen ...:)

Hartelijk dank bij voorbaat!

-
SnagIt-04062018 111117.png
 
Voor zover ik weet is O365 de ‘online’ versie van 2016, wat dus de standalone versie is. Ik heb zowel 2010 staan, als 2016 en gebruik nu Office 365. Geen verschil in ‘smoel’. Macro’s blijven gewoon werken. Outlook? Gebruik ik nauwelijks want krijg ik niet aan de praat. Ik gebruik sowieso Outlook.com, dus heb geen behoefte aan Outlook.
Grootste verschil: O365 kan je op een tablet prima gebruiken (gebruik zelf een iPad) en je hebt een stevige cloud schijf. Macro’s doen het op een iPad uiteraard niet, dus daar heb je niks aan. Maar programmeren gaat op dezelfde manier dus daar zit volgens mij geen verschil tussen 2016 en O365.

Enige jammerlijke aan beide versies: ze kunnen niet tippen aan Office 2010. Dat blijft een veel betere versie. En die kon op zijn beurt weer niet tippen aan 2K3.
 
Dank voor je bericht. Je bedoelt met Outlook.com dat je Outlook Web Access gebruikt?

Ik neem aan dat je hiervoor een standalone versie van Office gebruikt had (die heb je nu nog steeds in gebruik 2010/2016?)
Werken die naast elkaar dan? Lijkt mij wat gecompliceerd.

Hoe is het installeren van 365 gegaan, terwijl je een standalone versie geïnstalleerd had?
Herkent 'ie alles en wordt alles 'overgenomen', etc.

Of heb je alles van scratch geïnstalleerd?
(lees: Windows opnieuw en alles geïnstalleerd, en daarna 365)
 
In de online versie (Office365) kun je niet met macro's werken. Dat is bij veel migraties nog wel een dingetje.

POP3 kan gewoon gebruikt worden, al zou ik niet weten waarom je dat zou willen als de opzet nou net is dat je de e-mail vanaf verschillende devices kunt benaderen.
 
Ik snap echt niet dat als je "Heb nu Office 2016 inclusief Outlook" dit schrijft ... je hebt het complete pakket, je het pakket degraderen wilt naar O365 met alle risico's van incompatibiliteit....
Opslag in de cloud kan ook met O2016, dus?????
Je wordt er qua specs alleen maar slechter van... tenzij dat de bedoeling is, begrijp ik deze move niet.
Eigenlijk ga je nu nog extra betalen voor iets dat minder performt... ??????
 
route99,

waarom zou een migratie van Office 2016 naar Office365 een degradatie zijn?
En waarom zou Office365 minder performen?

Leg eens uit....

Tardis
 
Sorry dat ik nu pas reageer. Ik -overweeg- Office 365... Lang niet gezegd dat ik het doe.
Punt is dat ik óók overweeg om van tablet naar een laptop te switchen, zodat de nodige desktop applicaties,
waarvan geen Android versie bestaat, dan ook op een laptop draaien. Dus ook Excel bijvoorbeeld.
En sneller en op een groter scherm. Vandaar dat ik mij oriënteerde v.w.b. Office, niet dat ik achteraf een
verkeerde keuze heb gedaan, c.q. iets wilde dat niet kan/kon.'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan