tijd invoegen door een dubbelklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Berichten
142
Bekijk bijlage test data.rar
ik heb vanuit een acces voorbeeld een bezoekers lijst gemaakt.
Deze wil ik gaan gebruiken om de bezoekers te registreren, nu kan je op de lijst zien dat er met een inkomende en uitgaande tijd word gewerkt.
wanneer de naam van de bezoeker wordt in gevuld wordt automatische de datum en aankomst tijd in gevuld, maar in het vak van de uitgaande tijd wordt ook de tijd ingevuld, dit is niet de bedoeling. Graag zou ik die willen laten invullen door middel van een dubbelklik.
is dit mogelijk in Acces?
en zo je hoe kan ik dat doen? heb namelijk niet veel kaas van Acces gegeten

ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen
 
Ik kan de db nu niet bekijken, maar ik snap de insteek van de db (of nauwkeuriger: tabel en/of formulier) niet helemaal. Ik vermoed dat je een standaardwaarde gebruikt voor de ingangsdatum en tijd, die dan gevuld worden bij het aanmaken van een nieuw record. Dat onder het motto: als er nu iemand aan de inschrijfbalie staat, is dat het moment dat de persoon binnenkomt. Dus logische oplossing. Maar dat zou je uiteraard bij de uitcheck tijd nou net niet moeten doen; iemand die binnenkomt gaat niet weg. Dus dat veld mag geen standaardwaarde hebben. Dat invullen met een dubbelklik lijkt mij ook niet echt vriendelijk; ik zou dat veld laten vullen als je het record opent. Afhankelijk van hoe je dat doet, is dat riskant of niet. Dus een veiligere oplossing is een knop <Afmelden> in je formulier, waarin je alle gegevens bijwerkt en de uitchecktijd invult. En gelijk het record afsluit, want dat moet toch.
 
OK, ik heb even naar je db gekeken en het probleem is eigenlijk erger dan ik had verwacht :). Je hébt namelijk geen veld voor [Tijd Uit]! Je gebruikt daarvoor hetzelfde veld (eigenlijk: de formule haalt die waarde op) als voor [Tijd In], en dat is dan weer hetzelfde veld als je voor de datum hebt. Ik zou sowieso beginnen met het veld [Entry Date] te splitsen in 3 velden: [Entry Date] met de standaardwaarde =Date(), [Time In] met de standaardwaarde =Now() en dus een veld [Time Out] zonder standaardwaarde, omdat je dat later pas invult.
 
Hoi OctaFish
dank je voor je antwoord, ik snap nog ff heel weinig van acces.
zo vraag ik me af dan hoe ik een nieuw veld kan maken en hoe ik dit ook nog eens in drie velden moet gaan verdelen

dus ik hoop dat je mij dat kan uitleggen
 
Nou, dat laatste is meer hypthetisch bedoeld, want dat kan niet. Je kunt wél extra velden aanmaken in het Ontwerpscherm van de tabel. Daar kun je extra velden toevoegen. Wel dus het juiste type selecteren.
Lees anders de Handleiding in de Handleidingen sectie eens door; daar staat het e.e.a. beschreven over het maken van een database.
 
Oke dank je wel ik ga die eens door nemen en kijken of ik er dan wel uit kom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan