• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel A4 formaat wordt niet juist weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

marion4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
4
Hallo,

Ik heb momenteel een probleem in excel, office 2016. Hierin heb ik altijd zonder problemen kunnen werken. Echter sinds een dag doet zich het volgende voor: Ik heb alles ingesteld op A4, maar op de verticale liniaal wordt de instelling weergegeven als Letter instelling, drukt de printer maar 27,9 cm af. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kan dit niet veranderd krijgen. Hulp is zeeeeer welkom!


Groet, Marion
 
waar zie je die exacte maat van 27,9 cm staan?

meest waarschijnlijk zijn je pagina marges bij pagina-instelling gewijzigd.
29,7 op de verticale liniaal is alleen zichtbaar als de top en voetmarge op 0 cm staat.
bij standaard marges van 0,76 cm boven en onder is het bewerkbaar gebied per pagina inderdaad maar 27,9 cm en zie je de verticale lineaal in de paginainstellingweergave niet verder dan 27 cm gaan omdat dit het bewerkbaar gebied is per pagina.
 
ok dat is de plek waar ik het verwachtte, maar was niet zeker omdat je zo heel nauwkeurig over 27,9 cm sprak, zo nauwkeurig kan ik die liniaal niet aflezen.

Die liniaal afmetingen ligt echt aan welke boven en ondermarge is ingesteld. waarom dat is aangepast kan ik van afstand niet zeggen. misschien een bestand met een macro waardoor marges zijn aangepast. of voor een ander bestand de marges aangepast die zijn overgenomen in het standaard lege sjabloon van excel.
ik denk dat het toevallig rond de lengte van letter formaat is uitgekomen. je ziet ook in het screenshot dat de liniaal wel doorloopt naar 29cm alleen is ca 2 cm wit wat duidt op een ondermarge van rond de 2 cm
 
Het gele gedeelte op de liniaal kan ik niet verplaatsen, het witte wel. Alle marges staan op 0. Het doet zich voor in alle excel pagina's, ook welke eerst goed waren en al eerder zijn gemaakt.
 
Is er een andere (standaard) printer geïnstalleerd? En deze printer kent dan het A4-formaat niet?

Greetz/Excelbat
 
Nee, ook geen andere printer geinstalleerd, dat heb ik allemaal al nagekeken. Het gekke is ook, dat het alleen in excel is, in word heb ik dit probleem niet en is A4 ook helemaal tot beneden af te drukken en te bewerken. Het gele gedeelte op de liniaal is volgens mij de aanduiding van het gekozen formaat. Dus in word is dit correct, alleen in excel niet. Er moet dus ergens in excel een fout zitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan