Elke 30 sec lag van 600-2000 ms... word er gek van. (Plus email probleempje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike876

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
4
Een paar weken geleden ging online gamen niet meer - lag / ping 999ms, elke 30 sec precies volgens PingPlotter (gratis en ideel hiervoor trouwens, tip). Na eindeloos googelen, services disablen (soms ook waar ik niet zeker van was) heb ik het eruit weten te krijgen, maar wat het precies was, geen idee eerlijk gezegd. En je voelt hem aankomen - het is weer terug. Exact elke 30 sec, 600-2000ms, onwerkbaar met gamen en irritant met browsen ea. Verder keurig onder de 20 ms...

Het ligt aan de pc, want mijn mobiel blijft keurig op 20 ms (Pingplotter app). Pc is wireless verbonden met Netgear R7800, normaal gewoon snel (160MB, 4 ms). Kan iemand me een tip geven hoe ik er eenvoudiger achter kom welke app dit veroorzaakt? - is daar niet een (netwerk)tooltje voor? Andere tips?

(Een ander ding is dat ik in email geen links meer kan openenen ("Door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voltooien. Neem contact op met de helpdesk"). Ook iets wat eerder voorbij kwam, ik uiteindelijk een tijd opgelost had maar weer terug is. Met googlelen vind je dat de standaard browser in de pc instellingen her-ingesteld moet worden, maar dat werkt niet. Ik geloof dat ik het de vorige keer uiteindelijk met het invoeren van een reg-bestandje had opgelost, maar het komt dus weer terug... Iemand wellicht een betere oplossing?)

Dank alvast!
 
Het hoeft niet een app te zijn: ben er zeker van dat de power settings niet je wifi na exact 30 seconden in low-power mode zetten. Ook kan je een oude driver hebben of juist een te nieuwe.

Hier al een aantal keer last van gehad en vaak is gewoon een modernere wifi-dongle erin en het is weg. Bij een aantal was het een probleem met de driver. Weet je exact welke wifi chip het is?

Dat automatisch terug zetten van settings heeft windows10 helaas wel eens een handje van na een grote update. Het email ding is in ieder geval apart hiervan (of gewoon geen MS product gebruiken voor je e-mail)
 
Wel, het is opgelost

Wel, het is opgelost maar bleek toch een app te zijn; na het doorlopen van startende services en het checken van opstartende app's en het uitschakelen van een aantal en vervolgens checken met Pingplotter (gratis, aanrader) kwam de schuldige boven water: een al jaren in gebruik zijnde app van Canon, voor het scannen vanaf pc op mijn Canon MP640 printer (CANON INC. C:\Program Files (x86)\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.exe). Ik weet niet waarom deze app nu wifi lags van 2000+ ms veroorzaakt, maar Pingplotter geeft nu weer steady 15ms aan en dat is perfect (met wifi Netgear R7800, en aan de pc een Wifi USB Netgear A6210).

Het andere probleem met het niet kunnen openen van links in email is opgelost met het downloaden van een reg. file, die wat settings herstelt. Dat heb ik al wel een keer of 3 moeten doen in enkele maanden tijd, geen idee waar dat telkens door veroorzaakt wordt... Ik wilde ze toevoegen voor anderen maar die worden geloof ik met een uur automatisch verwijderd, maar op internet zijn ze wel te vinden.

Dank iig voor de hulp! En wellicht hebben anderen hier weer wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan