scan inventory systeem met etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg 'm niet goed open; het is een 2016 db en ik heb nu alleen een 2010 versie beschikbaar. Dus dat wordt vanavond.
 
Zal er morgen op het werk even naar kijken. Mijn laptop ligt even in de ziekenboeg.
 
https://drive.google.com/open?id=1pCU5w8rIsd2FZiSbskeElfJfzyiM_bmw
hier een 2007-2016 versie

Dus ik heb nu 2 problemen, mijn barcodeinvoer werkt nog steeds niet zoals ik wil.
-heb geen blokkade van verkeerde barcodes via foutmelding oid.
-inactieve barcodes kunnen nog steeds gebruikt worden en dat wil ik niet.(inactief als in uitgevinkt in de tabel)

2e probleemis de recordselectie in t geneesmiddelbewerkformulier.
 
Ik kan thuis even niks doen, omdat na een crash mijn laptop opnieuw moet worden ingericht, dus ik heb nu ook geen Office365 beschikbaar. Maar ik zie in het ontwerp wel dat je een hele rare query gebruikt voor de keuzelijst.
PHP:
SELECT Barcodes.Barcode, Overzichtstabel.Geneesmiddel, Barcodes.KNMPNummer, GPKTabel.GPKNummer, GPKTabel.GPK_Description, Barcodes.Active 
FROM (Overzichtstabel INNER JOIN Barcodes ON Overzichtstabel.KNMPNummer = Barcodes.KNMPNummer) 
INNER JOIN GPKTabel ON Overzichtstabel.KNMPNummer = GPKTabel.KNMPNummer;
Tabellen koppel je op basis van een sleutelveld, en jij doet dat niet: jij koppelt op het veld [KNMPNummer]. Lijkt mij niet logisch want dat veld is dus niet uniek in Overzichtstabel.
 
dat heb ik vanwege deze reden gedaan:
1 gpk code geeft meerdere knmp nummers.
1 knmp nummer geeft meerdere barcodes.
1 knmp nummer hoort bij een product van een specifiek merk. Er zijn van een specifiek product verschillende merken die wel t zelfde product maken, maar apart geregistreerd worden.
 
Dat zal allemaal wel, maar Relaties zijn bedoeld om de Integriteit af te dwingen. Wat jij doet is (technisch gezien) volslagen onzin. Je kunt net zo goed het veld [Barcode] aan [Uiterlijk] koppelen, of [Active] aan [Breukgolf]. Dat maakt voor de werking van de db niets uit.
 
Of geen relaties leggen, of goede. Ik ken je db niet goed genoeg om te zien wat je tabellen doen, maar helemaal logisch lijkt hij mij niet. Maar omdat ik dus even geen computer heb, moet het echte analyseren even wachten.
 
Ander vraagje. De houdbaarheden berekend hij nu dmv de houdbaarheid na openen uit de overzichtstabel. deze vermenigvuldigd de appendquery met de huidige datum om een nieuwe houbaarheid te krijgen die in de tabel labeloutput komt(waar dan een label van geprint wordt door een ander programma).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de houdbaarheidnieuw van niet groter is dan de houdbaarheidoriginele verpakking?
ik heb al wel ingesteld dat de houdbaarheid van een verpakking minimaal 2 maanden moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan