• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eejjf

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2018
Berichten
27
Hallo,

Ik weet niet of het mogelijk is, had al even gegoogeld maar kon het zelf niet vinden.. Maar mijn vraag is: is het mogelijk om binnen Excel een vergelijkingstool op te zetten zoals je op websites vind?
Dat je twee producten kan kiezen en deze dan naast elkaar kan vergelijken?

Het betreft geen duizenden gegevens, maar mij lukt het niet (ik werk overigens pas sinds kort met Excel en moet&wil nog veel leren :eek:). Iemand ideeën?
Overigens weet ik ook niet zo goed hoe ik kan aangeven dat een product uit meerdere stoffen bestaat..

Met vriendelijke groet,
Eva
 

Bijlagen

  • test bestelform.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 32
Je zou een draaitabel kunnen gebruiken met een slicer:
Bekijk bijlage 324961

Let op: ik heb wel iets aan jouw gegevens veranderd!

O ja! Je hebt gewoon het product gekopieerd, ik was bang dat ie dan het product als meerdere producten zou gaan zien. Of heb je dit anders opgelost? Kan het even niet herleiden..
 
Ik heb jouw indeling hetzelfde gehouden, maar inderdaad de samengevoegde cellen verwijderd. Hier gewoon het betreffende product kopiëren.

ik werk overigens pas sinds kort met Excel en moet&wil nog veel leren
Dan meteen een eerste tip: gebruik geen/zo min mogelijk samengevoegde cellen. Dit is alleen nuttig voor de opmaak, maar als je in gegevens samengevoegde cellen gebruikt kan je later tegen problemen aanlopen met bijvoorbeeld formules.
 
Ik heb jouw indeling hetzelfde gehouden, maar inderdaad de samengevoegde cellen verwijderd. Hier gewoon het betreffende product kopiëren.


Dan meteen een eerste tip: gebruik geen/zo min mogelijk samengevoegde cellen. Dit is alleen nuttig voor de opmaak, maar als je in gegevens samengevoegde cellen gebruikt kan je later tegen problemen aanlopen met bijvoorbeeld formules.

Oke dankjewel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan