Een USB HDD station LETTER toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
Ik heb een 4 TB WD USB HDD op desktop Windows7. Onder letter G. Een week geleden heb ik hem losgekoppeld voor mijn leptop. Toen ik ermee terugkwam en op de dektop aansloot, was er geen G station meer. Via beheer moest ik hem op F zetten. Omdat ik 9 HDD-s op de machine heb, en 5 memorie keys, heb ik slecht 9 station-letter over en daar is G helaas niet tussen. Vraag hoe kan ik G opnieuw toevoegen? Graag een goed antwoord!
GeenG.jpg
 
Dan is G kennelijk al bezet maar dat valt in je plaatje zo niet te zien.
 
Edmoor, natuurlijk is G niet bezet, dan zou ik mijn vraag hier niet stellen. Ik hoop dat iemand het wel weet.
 
Laatst bewerkt:
Senso, het goede antwoord zou zijn een aanwijzing hoe ik de gevraagde "G"-drive kan invoeren. Net gaf edmoor een antwoord, maar dat was NIET het goeden. Weet je het hoe ik station "G" kan invoeren of ook niet? En jouw antwoord is helaas ook niet het goede: immers na "removing the harddrive", moet de letter wat ie tot dien had VRIJKOMEN. In elk geval zou G nu vrij moeten zijn mindat er geen station met die naam bestaat. Is er iemand die het weet hoe je een letter kunt toevoegen? Internet geeft warrige antwoorden, zoals "google drives toevoegen", maar dat vraag ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Prima, wij geven foute antwoorden of bedoel je antwoorden die jou niet zinnen? Kan het ook zijn dat je bepaalde teksten niet goed begrijpt. Moet ik dan direct gaan zeggen die KarelStromph begrijpt er helemaal niets van! 'Even dimmen' zoals Jan Marijnissen eens in de Tweede Kamer tegen de voorzitter zei.

Kijk als ik kant en klare oplossingen heb dan geef ik die wel!

Ik lees o.a. dit in een artikel:
In my case, it turned out I have software running that mounts iso files as CD drives. That's where the drive letter was - it had taken the assignment, but without an iso mounted, it didn't show up in drive management.
En zo staan er meer suggesties in dat artikel. Je kunt niet verwachten dat ik het hele artikel hier ga uitleggen of de Google link verder ga doorspitten. Ik onderbreek mijn normale werk al om jou tegemoet te komen.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is die letter wel ergens in gebruik, anders zou hij wel in dat lijstje staan.
Het antwoord is dus wel goed maar de vraag niet.
Ik verwacht dat je met de aanwijzingen van Senso in #6 wel verder komt.
 
@senso, je stelt: "Kijk als ik kant en klare oplossingen heb dan geef ik die wel!" dat is de reden waarom ik hier aangeklopt heb. En dat doen de meeste aankloppers. Ze hopen (verwachten) dat hier veel anderen zoveel verstand van computers hebben, dat ze meteen een goed antwoord kunnen geven. Wat zou daar in hemelsnaam fout aan zijn? Daar is niets verkeerd aan.

Maar ik ben intussen te weten gekomen, dat dit een fout is van Western Digital (inderdaad mijn HDD in kwestie). Ik heb in de registers opgezocht en gevonden, de G is er wel, maar is verdwenen in de disk management. Ik ga hem "F" noemen en "G" moet dan maar wegblijven. Ik heb 9 (dit was de 10e) USB-HDD aan mijn computer, dus heb ik VAAK genoeg HDDs ingevoerd of gewisseld, dus weet ik wat ik zoek en waarover ik praat. Op mijn laptop noem ik hem "G" maar het neem het niet over als ik hem op de desktop zet. Bedankt voor je hupl.

@edmoor: senso stelt: "Kijk als ik kant en klare oplossingen heb dan geef ik die wel!" dat is de reden waarom ik hier aangeklopt heb. En dat doen de meeste aankloppers. Ze hopen (verwachten) dat hier veel anderen zoveel verstand van computers hebben, dat ze meteen een goed antwoord kunnen geven. Wat zou daar in hemelsnaam fout aan zijn? Daar is niets verkeerds aan.

Maar ik ben intussen te weten gekomen, dat dit een fout is van Western Digital (inderdaad mijn HDD in kwestie). Ik heb in de registers opgezocht en gevonden, de G is er wel, maar is verdwenen in de disk managementconsole. Ik ga hem "F" noemen en "G" moet dan maar wegblijven. Ik heb 9 (dit was de 10e) USB-HDD aan mijn computer, dus heb ik VAAK genoeg HDDs ingevoerd of gewisseld, dus weet ik wat ik zoek en waarover ik praat. Op mijn laptop noem ik hem "G" maar het neem het niet over als ik hem op de desktop zet. Bedankt voor je hupl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je professionele hulp verwacht op een amateur helpsite dan zit je fout en nog gelijk een goed antwoord verwachten ook, pfff.

Alle verwijzingen wissen zonder alle externe schijven eraan bij mounted devices in het register, rebooten en alle schijven weer aansluiten en de juiste letter geven.
En als je weet waar je over praat had je dat natuurlijk al zelf uitgevonden.:rolleyes:
 
Verwijder eerst de achtergebleven sporen van oude verbonden usb apparaten.

Download
593bd761daa0b-uov.png
USB Oblivion en pak het uit naar je bureaublad.
Rechtsklik USBOblivion32.exe of USBOblivion64.exe om het programma te starten met administratorrechten.
Vink Do real clean (simulation otherwise) aan
Klik op Clean

Daarna kun je met Drive Letter Changer de andere in gebruik zijnde stations een hogere letter toekennen waardoor de G:\ letter vrijkomt en toegewezen kan worden.
 
Dorado, bedankt voor je advies. Wat Ovilion met "clean" doet, doet "computerbeheer" met "schijfbeheer" ook als je in schijfbeheer, alle USB HDD-s verwijdert, komen alle letters terug. Helaas heb ik geen "G" meer, dus kan ik hem niet verwijderen, om het naderhand terug te laten komen. Op mijn 2 andere computers kan ik hem meteen als "G" bestemmen. Doet meteen. Op deze computer heb ik 10 USB DD-s en (H,I,J,K,L,M,N,S,T) en deze WAS "G" (een maand lang) Nu heb ik "F" van gemaakt. Ik heb nog 10 vrije letters over en kan met gemak alle (deze) 10 HDD-s omzetten naar een andere letter (behalve G, want die is verdwenen). Mijn vraag zou zijn (was oorspronkelijk) HOE kun je een letter tovoegen (hoe ZIJN ze toegevoegd) aan de rits beschikbare? Hoe kan ik een Rusissche letter toevoegen. Hoe ik ze kan toekennen aan een HDD weet ik, geen probleem, Het promleem is dat de letter vedwenen is. Mocht je iets te weten koem, graag je reactie. Bedankt voor zover. Karel
 
Beste,

Je kunt het volgende nog eens proberen:
Stap 1:
Open een Opdrachtregel met Administrator rechten en typ het volgende:
  • diskpart
  • automount scrub
  • exit
De error zal nu m.i. niet meer voorkomen.


Stap 2:
Er is ook een tool USB Drive Letter Manager beschikbaar welke je waarschijnlijk uit de problemen kan helpen.


Stap 3:
Voer eens het volgende uit:

Open Kladblok. Combineer
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"ShellHWDetection"
"wudfsvc"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren


Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.
 
Beste Dorado, Denk je voor je advies; met vreugde deel ik je mede dat mijn letter G, terug is, ik weet alleen niet hoe. Mogelijk door je advies onder Stap 1. Stap 2. werkt niet, komt heel veel tekst binnen vooral een lijst met versies, doch er is geen link tot download (of ik heb het over het hoofd gezien). Ergo: Stap 2 heeft niet de oplossing gebracht. Stap 3, komt hiermee: Helpmij.jpgHelpmij.jpg

Dus Stap 3 heeft ook niet kunnen helpen. Maar ik herhaal, mijn probleem is opgelost. Mijn vraag mag dicht, Dank je.
 
of dit en dan haal je G weg:
https://www.partitionwizard.com/partitionmanager/drive-letter-is-missing-in-windows.html
Drive Letter Missing from the List of Available Drive Letters

We have said it is very easy to add or change drive letter for certain partition in Disk Management, but sometimes you may find such a strange situation where a specific letter is not shown in the list of available drive letters and no other device has that letter assigned. The most probable reason may be that this letter is reserved for a removable device that was removed or is hidden.

Under this situation, if you want to assign the very letter for the specific drive, you may need to make some modifications in Registry. However, as a slight mistake in Registry may cause data loss or system crash, it is very necessary to backup the registry before doing any modification. For detailed steps, please see How to Backup and Restore the Registry in Windows.

Then, launch Regedit, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices, and see if a device is shown as being mounted at the specific drive letter. Next, right click the drive letter that you want and choose "Rename" from the right-click menu to change the letter to any other unused letter, which will free up the selected one.
drive-letter-is-missing-in-windows-8.jpg


rename drive letter in registry 9

After reboot, you can add the released letter for your drive. And next, let’s see the fourth reason for losing drive letters.
 
Route99, dank voor je uitleg. Hij doet het weer, maar volgende keer als ie weer af laat weten zal ik jouw advies opvolgen. Nogmaals: mag deze vraag gesloten worden, Karel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan