is de fan te vervangen van de GF9800GT videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
Hallo
Ik heb een Point Of View videokaart GF9800GT 512mb, DDR3
Hiervan maakt de fan geluid en deze is dus stervende.
Het is een 3 punts bevestiging in een koperen koel embleem.
Er zijn 4 kabeltjes verbonden en de diameter is 75 mm.
Ik ben zelf al aan het zoeken geweest maar kan niks vinden.
Ook heb ik 2 winkels gebeld maar die zeggen dat het ook niet leverbaar is.
Via ebay / alie-express zie ik ze wel maar met afwijkende aansluiting, kabels, of diameters.
Is deze nog los te bestellen?
Of is er een geheel andere soort koeler mogelijk?

20180605_113755-min.jpg

20180605_113805-min.jpg
 
Ja, bijna altijd.
Even naar een electronica zaak op computer boer gaan met de kaart en dan heb je al voor een paar cent een ventilator. Er zullen ook duurdere zijn die beter gelagerd zijn en langer mee gaan. Dat is een kwestie van overwegen wat het kost.
Mijn eerste hit bij het zoeken: https://www.ebay.co.uk/bhp/graphics-card-fan

Staan er nummers op? dan kun je die bij je zoekmachine ingeven. Wie weet. Misschien vind je dan direct de goede.
Je kunt alleen voor de ventilator gaan maar ook compleet met koellichaam
 
Laatst bewerkt:
Ik kom ze ook wel tegen, maar vaak niet met de 3 punts aansluiting en de 4pin bekabeling
De winkels in de buurt zeggen ze niet te kunnen leveren.
 
Zou voor zo'n antieke kaart ( rond 2004 ) de kosten voor een nieuwe ventilator niet eens maken.
Nog afgezien van het feit dat die kaart regelmatig de geest geeft ( heb er 2 kapot gehad ) en niet bijster presteert zou ik voor een paar tientjes gewoon een andere videokaart kopen.
Je kunt de levensduur van deze 9800GT nog wel even rekken door een druppel naaimachine-olie in het lager van de fan te laten lopen ( onder de sticker in het midden ).
Dan zal het meeste lawaai vrijwel zeker, voorlopig, over zijn...
 
Wat zou een goede vervanger zijn voor een paar tientjes?
 
Ligt eraan wat zo'n kaart mag kosten en wat je ermee doet aan toepassingen....
Ik heb gesorteerd op de aanwezigheid van 2x DVI-D en HDMI en een max verbruik van 120 Watt ( de 9800GT verbruikt max. 105 Watt )..
Dan krijg je dit overzicht...
Op deze pagina kun je zien wat de score van een bepaalde kaart is, de 9800 GT haalt 711 punten dus je moert een kaart zoeken die minimaal 711 punten of hoger haalt om er in prestaties niet op achteruit te gaan...
In het dropdown-menu kun je nog verschillende andere lijsten kiezen, zoals low-, meduim- en high-end kaarten, beste voor de prijs etc.
 
Ik heb er eerst een beetje olie in gedaan en hij is opeens weer lekker stil.
3 druppeltjes was voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan