• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke in autofilter bij Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
@V&A

Ik heb geen haast. Wilde alleen even weten of je hem gezien had. :)

Overigens is stijl afhankelijk van rol/funktie.
 
Laatst bewerkt:
Beste, wat betreft de paswoorden deze zijn simpel uit te zetten, als je het paswoord op tabblad ‘Cash-blad’ eraf haalt met 1234 en je zet er een ander in bijvoorbeeld 6789, vervolgens druk je op de toets ‘Verslag maken’, natuurlijk krijg je een foutmelding, gevolg alle paswoorden zijn er af behalve het laatste.
De code staat in onder de knop ‘Maak unieke naamlijst’.
Wat je bedoelt met ‘Waarom de code in elke bladmodule staat zal wel een reden hebben.’ Is waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe het anders moet of kan.
Excuus voor het ongemak.
 
@snb, 1 PM en in 2 topics mij eraan herinneren, duidt toch op enige haast?:rolleyes:

Als ik op jouw site op de 'Suggestions button' klik krijg ik dit scherm:

Knipsel.PNG

Als het goed is heb je mijn mailadres al (is wel een tijdje geleden) en kan je mij daarop bereiken. Welke weet ik zo niet meer. li*****ora@gmail.com of ge*****.*****an@gmail.com.
 
Laatst bewerkt:
@jmv, Ik wil er geen wachtwoorden vanaf halen. Dat het simpel is geloof ik direct. Geef antwoord op de gestelde vragen. Als je niet weet hoe je met code moet omgaan dan kan je het beter niet gebruiken.
 
Wachtwoorden eraf halen hebben helpers een hekel aan, beveiligen van een werkboek doe je voor jezelf.

@VenA, je kan het ook uitleggen; ik herinner me nog de tijd dat ook jij geen codes kon schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Bestand zonder wachtwoorden
 

Bijlagen

  • Helpmij Afrekening.xlsb
    980,8 KB · Weergaven: 29
Op de ‘Ingavepagina’ worden gegevens ingegeven die moeten verdeeld worden onder 8 personen (Jan Piet Joris Corneel Mieke Greet Leen Els) vandaar ook 8 tabbladen met die namen.
Wanneer men op de toets ‘Verslag maken’ drukt worden er 8 pdf jaarverslagen en 8 pdf maandverslagen gemaakt dus 2 per persoon, en 1 archief verslag per maand en 1 per jaar, 1 verslag voor boekhouder en dan nog een pdf met onbetaalde en ontvangsten van het gesedeerde jaar en maand (cel m1 & n1)
Er worden 21 pdf’s gemaakt waarvan er de volgende maand 9 worden overschreven (jaarinhoud)
De gegevens die worden ingegeven op de ‘Ingavepagina’ hebben we na het maken van een verslag graag met hoofdletters, de kolommen B tem P zijn wijzig baar al de andere bevatten formules, klom M is een keuzelijst.
Bij het invullen van de gegevens wordt er eerst in kolom N een nummer gezet, vervolgens worden de groen cellen ingevuld en de Patiënt naam, wanneer de betalingen binnenkomen worden deze geboekt in kolom F in kolom E komt wijze van betaling de Xxx geven aan dat de betaling voor meerdere personen is, in de kolom I komt de betaaldatum kolom O de factuurdatum en kolom P de factuurprijs, de kolom J wordt automatisch berekend wanneer men op de rode Oké knop drukt.
Het tabblad Patiënten bevat unieke namen die tijdens het verslag maken worden aangemaakt of wanneer men op de toets ‘Maak unieke naamlijst’ drukt.
Er wordt dus met verschillende Kinesisten aan de dezelfde patiënt gewerkt, elke kinesist maakt een eigen bon maar de betalingen gebeuren dikwijls gezamenlijk, deze moeten dan uit elkaar gehaald worden en uitbetaald worden met afhouding van een commissie afhankelijk van de grootte van de consultatie prijs.
Mijn vraag is of de VBA-code eenvoudiger kan.
 
Ja en het bestand bekeken en ben afgehaakt. Mijn advies begin met een basiscursus Excel. Als ik dit soort formule
Code:
=SUM(U6)+SUM(V6)-SUM(S6)-SUM(T6)
zie dan lijkt mij VBA nog een stapje te ver. Jouw werkbladen zien er voor mij uit als 1 groot kladblok waar steeds weer wat in 'gemoffeld' is waardoor het voor mij, en de andere helpers denk ik, niet te volgen is. Verborgen kolommen verborgen rijen allemaal niet te doorgronden of het kost veel te veel tijd om het als vraag te zien.

Ik zou opnieuw beginnen met 1 tab waarin je alle vaste gegevens zet, 1 tab met daarin een database waarin je alle relevante gegevens van het boeknummer zet, 1 tab met de rapportage parameters en een tab met de opgemaakte rapportage. Vanuit de 2e tab ga je dan de rapportage tab vullen en de pdfjes maken.
 
Ja, kan natuurlijk ook deze formule gebruiken:

Code:

Maar zoveel verschil maakt dat niet in verstaanbaarheid.
Werken met tabellen is geen optie omdat ge die niet voldoende kun beveiligen.
En voor iemand die geen basiscursus gevolgd heeft werkt het programma zeer goed om niet te zeggen uitstekend.
Het is natuurlijk voor vreemden niet altijd goed verstaanbaar.
En een programma groeit van daar dat er steeds delen aan toegevoegd worden.
Denk dat er zeer velen nog wat van kunnen opsteken, zo wel van de Excel formules, voorwaardelijke opmaak en de VBA-codes.
Groeten en bedankt.
 
Ik mag hopen dat niet veel vraagstellers jouw bestand gaan gebruiken. Een tabel is in Excel een object en kan je prima beveiligen. (binnen de beperkingen van het beveiligen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan