• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar waren jullie op de HelpMijDag 2-jun-2018 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Bom

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2010
Berichten
786
Beste Moderator,
Deze vraag is expliciet bestemd voor de bezoekers en helpers van het HelpMij Sub-Forum: Excel
Dus gelieve deze post niet te verplaatsen.
Ik was zaterdag 2-juni-2018 aanwezig in Utrecht op de jaarlijkse HelpMijDag met nog ruim 20 mensen.
De meesten waren daar voor de jaarvergadering en zijn betrokken bij diverse Sub-Fora.
Van het meest bezochte Sub-Forum Excel waren er slechts 3 helpers: snb, Timshel en ondergetekende.
Ik had gehoopt ook de andere Excel-helpers te ontmoeten zoals daar zijn:
AlexCEL, alphamax, Cobbe, gast0660, E v R, edmoor, ExcelAmateur, Excelbat, Gijsbert1, Haije, HSV, JeanPaul28, jkpieterse, OctaFish, plongske, popipipo, roeljongman, SjonR, sylvester-ponte, VenA, wampier, WHER
Ik vond het heel leuk om een keer andere helpers te ontmoeten, ik weet nu hoe snb en Timshel er uitzien, hoe ze echt heten, hoe oud ze zijn en wat ze zoal doen naast Excel-helpen.
Graag had ik ook andere helpers ontmoet.
We hebben ook gesproken met de voorzitter van de Vereniging en met de systeembeheerder die de website in de lucht houdt.
Uit het gesprek met de voorzitter kwam naar voren dat de vereniging goed draait, maar dat daar zomaar verandering in kan komen.
Nu heb ik nog een slechte herinnering aan de dag dat www.worksheet.nl uit de lucht werd gehaald. Pats Boem en weg waren onze topics van jaren lang. Ik voelde me een beetje bestolen.
Ik zou dat niet graag nog een keer meemaken met www.HelpMij.nl
Ik weet niet zeker of wij er iets aan kunnen bijdragen om het te voorkomen. Maar het lijkt mij een goed plan om volgend jaar met een grotere groep betrokkenen naar de HelpMijDag te komen en daar iets te presenteren. Ik hoop op jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Piet, je hebt helemaal gelijk. Ik was helaas niet in de gelegenheid om te komen. Ben ook wel benieuwd naar de personen achter de nicknames.

Je noemt Cobbe, maar heeft iemand daar nog wat van vernomen? Zijn laatste bericht op het forum dateert van 8 februari 2018.
 
Ik had ook graag aanwezig willen zijn. Maar mijn dochter is nu voor twee maandjes in Nederland, voordat ze weer naar Canada teruggaat. En zij was dus afgelopen zaterdag bij mij thuis.
Overigens goed idee van SNB om vooraf aan deze gebeurtenis hier uitgebreid kond van te doen, want anders had ik ook niet geweten dat er een helpmijdag bestond.

Greetz/Excelbat
 
Ik had ook dit jaar wel weer willen komen, maar helaas viel deze dag samen met een andere afspraak, waar ik al kaartjes voor gekocht had. Gek genoeg was dat weekend er één met wel heel veel activiteiten, en je kunt er dan helaas maar één van pikken. Ik ben wel op andere dagen geweest, waar de opkomst overigens niet veel beter was. Daar moet wat aan te doen zijn!
 
Ik heb wel overwogen te gaan maar ik had ook andere verplichtingen.
 
30 jaar geleden kwam ik regelmatig in Utrecht. Maar nu heb ik er geen behoefte meer aan. Vreemd dat gesprek met de voorzitter. Je weet toch wel of een vereniging goed draait en waar de problemen liggen. En over een forum kan niemand een garantie geven. Kan zo opgeheven worden. Heb je volgens mij totaal geen grip op. Ik help wel een beetje op het forum voor de gezelligheid. Als je anderen helpt moet je er niets voor terug verwachten. Volgens mij zitten Cobbe en jkpieterse vaak op andere Excel fora want daar kom ik die namen vaak tegen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook serieus overwogen om even langs te komen (en en passant snb even een lift te geven....), maar uiteindelijk toch een vinyl-beurs de voorkeur gegeven...
Volgend jaar sluit ik graag aan.
 
De Helpmijdag is altijd de eerste zaterdag in Juni.
 
Toen ik las dat er zoiets bestaat als een Helpmijdag (via het bericht van SNB op 9 mei op het Excel-forum) heb ik overwogen te gaan maar ik had andere verplichtingen.

Voor aankomende dagen zal ik zeker een poging doen om te komen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik had @snb al laten weten dat ik ergens in westen van het land de vrijdagmiddag tot zaterdagmorgen moest werken (nachtwerk; niet op inbrekerspad hoor ;)), dus dat zou betekenen dat ik tegen de middag ging slapen.

Anders wat:
Voor westerlingen is het noorden altijd heeeeel ver weg (hoge noorden), terwijl ze wel vijftien uur in de auto zitten op weg naar de zon om vakantie te vieren.
Groningers hoor je nergens over; vice versa is het even ver.

Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad en ik er een volgende keer ook bij ben.
 
Wat Harry zegt klinkt herkenbaar, maar voor mij is de meer dan 2 uur reistijd enkele reis wel een overweging om ergens wel of niet heen te gaan. Ik ben ook nog eens geen verenigingslid...

Misschien een volgende keer.
 
Om dit topic toch een beetje Excel inhoud te geven, hierbij een poging om een Summary van de HelpMij-Fora en Sub-Fora te maken.
(snb gaf me zaterdag een tip hoe je de activiteit-historie kan vinden)

Per forum heb ik een sheet gemaakt en daarin de webdata geknipt en geplakt (als tekst)

Een klik op de button op sheet Summary geeft een redelijk overzicht van de activiteiten per (Sub-)forum.

Let op: er zijn ook Sub-Sub-Fora (zoals: Software, MS Office, Excel)
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev1.xlsb
    99,8 KB · Weergaven: 160
een beetje (?) :thumb:

Vraag: hoe heb je de gegevens van de website binnengehaald ?

Om er ook nog wat VBA-inhoud aan toe te voegen:

Code:
Sub M_snb()
  Sheets("Summary").UsedRange.Offset(5).Resize(, 6).ClearContents
  ReDim sn(200, 5)
  
  For Each it In Sheets
    If it.Name<> "Summary" Then
      st = it.UsedRange

      For j = 1 To UBound(st)
         sn(y, 5) = it.Name
         If UCase(Left(Trim(st(j, 1)), 6)) = "FORUM:" Then
           sn(y, 0) = Mid(st(j, 1), 8, 99)
           y = y + 1
         ElseIf InStr(Left(st(j, 1), 3), ".") Then
           sn(y, 1) = st(j, 1)
           y = y + 1
         ElseIf UCase(Left(Trim(st(j, 1)), 13)) = "ONDERWERPEN: " Then
           sn(y, 2) = CDbl(Mid(st(j, 1), 14, 99))
         ElseIf UCase(Left(Trim(st(j, 1)), 11)) = "BERICHTEN: " Then
           sn(y, 3) = CDbl(Mid(st(j, 1), 12, 99))
         End If
      Next

    End If
  Next
  
  Sheets("Summary").Cells(5, 1).Resize(UBound(sn) + 1, UBound(sn, 2) + 1) = sn
End Sub
 
@cow18.
Het bestuur van Helpmij bestaat evenzeer uit vrijwilligers. Op de helpmij-dag hebben Piet Bom, snb en ik uitgebreid gesproken met de voorzitter. Dit is juist een gelegenheid dat dat kan en waarbij je eventuele zorgen en wensen kenbaar kunt maken. Met name snb heeft dat ook gedaan. Ik beveel je dus van harte aan om een volgende keer aan te schuiven. Persoonlijk vond ik het vooral leuk om wat gezichten te zien.
 
, maar de ondertoon zoals ik die nu waarneem, neemt bij mij alle appetijt weg.

@cow18,
Het spijt me van de ondertoon, dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ook excuses dat je niet in mijn opsomming voorkwam, maar dat maakt je zeker niet minder gewaardeerd.
(Ik heb geprobeerd om alle helpers vanaf Giga Senior en hoger te noemen, maar ben daar niet helemaal in geslaagd :( )
Wat we zeker gemeenschappelijk hebben is de slechte afloop van worksheet.nl
Ik hoop hiermee jouw appetijt weer terug aan te wakkeren, en hoop je op de volgende HelpMijDag te ontmoeten (wetend dat het een lange reis zal zijn uit het zonnige zuiden van Belgie :) )
 
@bsalv was het toch?
 
Vraag: hoe heb je de gegevens van de website binnengehaald ?
@snb,
Ik had de webpagina's handmatig ge-copy/paste :(
Nu heb ik er een webquery voor gebruikt.
Het lijkt er al aardig op, maar ik moet het nog verder optimaliseren.
Jouw VBA code ziet er weer goed en compact uit.
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev2.xlsb
    176 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan