• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar waren jullie op de HelpMijDag 2-jun-2018 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zag het niet zitten om me vrij te maken en het met het openbaar vervoer te doen vanuit Zuid West Vlaanderen.
Heb alvast de datum van volgend jaar op 1 juni vast gezet. Want ik ben toch ook wel benieuwd naar de gezichten achter die namen.
@ organisators
Weet niet of dit reeds gebeurd, maar kan er een plannetje toegevoegd worden bij de volgende uitnodigingen, waar de gebeurtenissen doorgaan, hoe te bereiken via het openbaar vervoer en eventuele overnachtingen?
groeten
 
@plongske,
Ik weet niet zeker wie de organisator is, maar ik zou denken de voorzitter.
Omdat dit topic op sub-forum Excel staat, reageer ik even voor hem.
Op de Home page www.helpmij.nl staat een mededeling met de nodige informatie.
Velen van ons schieten rechtstreeks door naar het Excel-forum en missen de mededelingen op de Home page.
Dat was ook de reden van snb om een Excel-topic te starten over Carpoolen naar de HelpMijDag
Wat betreft carpoolen: COW18 komt ook uit Zuidwest Vlaanderen, dus jullie zouden iets kunnen afspreken :)
 
Het lijkt er al aardig op, maar ik moet het nog verder optimaliseren.

Weer een stapje verder gemaakt: Nu met een sheet: Historie
Hierin kun je snapshots maken en zien hoeveel activiteit er in een bepaalde periode in geweest op de site.
Ik ben van plan om dit een paar weken te gaan bekijken, maar het is nu al duidelijk dat dit Sub-Forum Excel het meest wordt gebruikt .
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev3.xlsb
    201 KB · Weergaven: 49
Suggestie:

Als de queries eenmaal ingevoegd zijn, kun je vervolgens volstaan met
Code:
Thisworkbook.refreshall
 
ik las ook eventjes zijdelings mee.
Het zomaar uit de lucht halen van worksheet.nl, waar ik me belangeloos een paar jaar voor ingezet heb, dat heeft me diep geraakt.
Dat heeft me toen ook diep geraakt, het verlies van alle neergeschreven kennis in de berichten en het verlies van honderden bijlages door mij gemaakt (sommige uit de losse pols en sommige met flink wat werk)

Daarom:

Helpmij.nl gebruikersnaam bijlagen downloader

Gebruikt internet explorer.
Log in op "https://www.helpmij.nl/forum/profile.php?do=editattachments&page=1", en vink "herinner mij?" aan.
Klik alle waarschuwingen van internet explorer weg voor zover dat kan.
Zet alle bijlagen in dezelfde map als dit bestand.
 

Bijlagen

  • Helpmij gebruikersnaam bijlagen downloader.xlsm
    22,8 KB · Weergaven: 72
Dat was voor mij de reden om geplaatste bijlagen altijd te voorzien van twee underscores ( "__bestand.xlsb") en binnengehaalde bijlagen met een 0_ prefix ("0_bestand.xlsb").
Dan zijn ze gemakkelijk te filteren.

Om de bijlagen uit het forum terug te halen:

- plaats een querytable (met inloggegevens) in Blad1 met het overzicht van de bijlagen
- zorg ervoor dat de weergave een html-weergave is

Het forum toont alleen maar de eerste pagina met bijlagen.
De verschillende pagina's kunnen worden uitgelezen door de 'connection-string' te wijzigen en de querytabel te verversen.
De getoonde bestanden zijn hyperlinks.
De eigenschappen daarvan kun je gebruiken om het bestand als een binair bestand op je systeeem op te slaan.

Code:
Sub M_snb()
  Set XM = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
    
  For j = 1 To 10
    With Blad1.QueryTables(1)
      .Connection = Split(.Connection, "&page=")(0) & "&page=" & j
      .Refresh
    End With
    
    For Each it In Blad1.Hyperlinks
      If InStr(it.Address, "attachmentid") Then
        With XM
          .Open "Get", it.Address, False
          .send
          Do While .ReadyState <> 4
            DoEvents
          Loop
            
          Open "G:\" & Split(it.TextToDisplay, "__")(1) For Binary As #1
            Put #1, , .responseBody
          Close #1
        End With
      End If
    Next
  Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Het ter ziele gaan van worksheet.nl was inderdaad erg jammer, heb nog getracht om het forum van de beheerder Walter over te nemen, helaas zonder resultaat.
2 juni moest ik m’n koffers inpakken, ben lekker op vakantie.
Wellicht volgend jaar, altijd leuk om de mensen achter de nicknames te zien!
Ps leuk om te zien dat er ook meteen weer een vba/excel draai aan wordt gegeven
@piet, snb , alpha :thumb:
 
@E v R


Heb je mijn PM ontvangen (dit slechts ter controle) ?
 
Even een noot voor de gebruikers die misschien willen komen op de volgende HM-dag.
De organisatie is in handen van Crash, modag en puppie.
Dit noemen wij de HM-dagcommissie.
de locatie wordt gratis ter beschikking gesteld door Peer.
Niet verenigingsleden betalen 1 euro.
Vooraf aan deze middag is de ledenvergadering van de vereniging Helpmij.nl
 
@snb, yep (de reden om even op mobiel in te loggen)
 
Nog even een toegift voor dat ik deze Topic ga sluiten.
Er is best veel activiteit op het HelpMij sub-forum: Excel (meer dan 1000 berichten in 2 weken)
Zie bijlage............
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev3.xlsb
    219,8 KB · Weergaven: 44
Wat met opvalt is dat het "access"-forum op de zesde plaats staat, blijkbaar is deze office toepassing populairder dan ik dacht.
Wat me ook opviel is dat bijna alle vragen in het access-forum worden beantwoordt door octafish :thumb::thumb: en soms ook johanRVT :thumb:
 
Het illustreert ook de accentverlegging van het forum: in het verleden adviezen over de aanschaf/samenstelling van een nieuw systeem naar software: Windows 10, Office nu.

De opbouw van het forum is nu voornamelijk gericht op de onderverdeling op allerlei soorten hardware, terwijl juist een klein aantal software subforums aktief is.

In aansluiting op @Alpha: het overzicht illustreert daarom ook hoe belangrijk het is helpers (als @Octa) te koesteren en te 'pamperen'.

Wat uit het overzicht niet blijkt is het aantal bezoekers in het forum.
Het zou interessant zijn te weten waar de meeste raadplegers naar op zoek zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat met opvalt is dat het "access"-forum op de zesde plaats staat, blijkbaar is deze office toepassing populairder dan ik dacht.
Deze tabel vertekent imho eea maar ik weet dat niet zeker hoe alles opgeteld is.

Op 1: MS Office maar dat is inclusief Excel zo te zien
Dus zonder MS Office staat Excel op 1...en schuift alles op.

Op 3. Windows XP (MCE): maar das nu meer en meer van historische waarde (en als bron om te zoeken).... All-time prima, zeker omdat internet in het begin van XP nog niet zo groot/makkelijk toegankelijk was als nu.
Eigenlijk zou je hiervoor een weegfactor (welke??? :eek:) moeten hebben....
Best lastig beoordelen, niet alles blijft constant over zo een lange periode...
Voor een globaal vergelijk is de tabel wel erg leuk!
Dat Access idd zo hoog staat. Komt tuurlijk ook omdat de feedback van enkelen super is.....:thumb:
Het korreltje zand van mij daarin is maar heel klein, ik weet redelijk mijn weg erin maar sta in de schaduw van die 2...

Ik heb het links en rechts wel eens laten vallen en zeker ik niet alleen: ik denk dat de vragenstellers sterk geholpen zouden worden met korte default vragen, wat je op enkele secties (bijv hoe moet ik mijn pc samenstellen of zo) van Tweakers ook gebruikelijk is.
Met korte vragen is imho het probleem sneller duidelijk. Ze hoeven achter de vraag dan "alleen" maar het antwoord te typen of "n.v.t."
Nu vallen velen met de deur is huis en gaat er veel tijd zitten om überhaupt de vraag boven tafel te krijgen.
Ook een vraag als: wat heb je gedaan en heb je via Google en op het forum al gevonden? Uiteraard is niet iedereen dat machtig, maar dat blijkt dan wel uit het antwoord, dat is dan meteen bekend welke kennis er is en kunnen de vragen erop aangepast worden bij het doorvragen.
Het is niet de bedoeling om er een bureaucratisch iets van te maken, maar juist erop gericht om het forum beter te maken. Intern zal er best over gesproken zijn (ooit)?


Mooie excel file met forum data! Tnx. :thumb:
 
Naar statistieken moet je regelmatig kijken, dan zal je een trend kunnen ontdekken.
Hierbij weer een snapshot na 10,9 dagen.
De vorige toonde 80 berichten per dag voor ons Sub-forum Excel
De afgelopen dagen 84 berichten per dag, we zien dus een stijgende lijn.
Ik ga eens nadenken over een rapport die het aantal berichten per weekdag weergeeft (dus: ma, di, wo, do, vr, za, zo)
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev4.xlsb
    227,5 KB · Weergaven: 56
Hierbij weer een overzicht van de afgelopen 20 dagen.
Het aantal berichten op het sub-forum: Excel is gestegen van 84 naar 92 berichten per dag.
En dan reken ik de 10 berichten per dag op het sub-forum: VBA nog niet eens mee.
Wat zou de succes-formule toch zijn ?
Ik denk aan:
1. De zeer deskundige hulp van de vrijwillige Helpers
2. Daarin zit dus de lage kosten (alles pro deo)
3. De snelle reactie (door het grote aantal helpers, is er altijd wel iemand on-line, die snel reageert)
4. Excel zelf wordt steeds uitgebreider en dus meer toepasbaar, maar niet eenvoudiger, vandaar meer behoefte aan hulp.
5. De vriendelijke omgangsvorm, waardoor er maar zelden een moderator aan te pas hoeft te komen.
Affijn ik mijmer maar wat................:)
 

Bijlagen

  • HelpMij_Fora_en_Subfora_rev5.xlsb
    239,2 KB · Weergaven: 49
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan