Win 10 en versies/updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een verouderde versienummer hebt, dan krijgt die op een gegeven moment geen losse updates meer, maar enkel de grote en laatste update om weer actueel te blijven.

Van het versienummer zijn de eerste twee cijfers het jaartal van uitgave, en de laatste twee cijfers de maand van de uitgave.
1607 is dus in juli 2016 uitgebracht.

De zaak is dat je altijd de nieuwste updates installeert. Eventueel kan je met de Media Creation tool ook een nieuwe Windows 10 downloaden en op een CD-tje branden of op een USB-stick flashen. Ik raad iedereen eigenlijk aan om dat altijd direct te doen en deze in handbereik te houden. Want als Windows in de knoop ligt, en niet meer wilt opstarten, kan het altijd van pas komen bij een herstel of herinstallatie :).
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed dat dus ieder jaar een nieuwe windows 10 uitkomt?
En dat de oude niet geüpgraded worden naar de nieuwe?
Nooit geweten.

Bedankt voor de uitleg. Nu kan ik dingen in de wikepedia link beter plaatsen.
 
Nee, er komt niet een keer per jaar, maar twee keer per jaar een nieuwe versie van Windows 10 uit. Dat is in ieder geval wat Microsoft nastreeft.
Iedere versie van Windows 10 wordt gedurende 18 maanden ondersteund. Dat wil zeggen dat je er updates voor krijgt.
Voordat die ondersteuningsperiode van 18 maanden is afgelopen, moet je overgaan op de nieuwere versie van Windows 10. Die nieuwe versies krijg je automatisch aangeboden via Windows Update.
Misschien is dit Nederlandstalige artikel wel handig voor jou: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet
 
Ik kom er iedere keer weer achter dat er zoveel meer is om te weten mbt tot windows.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan