SendKeys Hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjantjuhhh92

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2018
Berichten
10
Hallo, ik wil graag vanuit Word navigeren in Internet Explorer.
Bijvoorbeeld:

Sub Test()

SendKeys "%{TAB}"
SendKeys "^{TAB}"

End Sub

Maar wanneer ik Ctrl Tab uitvoer gaat Internet Explorer niet naar het volgende tabblad.
Ook met behulp van Wait time is het mij niet gelukt.

Iemand een idee?
 
Dat gaat met deze macro natuurlijk ook niet lukken. Die triggert alleen commando's in Word, want dat is nog de actieve applicatie.
 
Een automatische schermopname maken van Internet Explorer, en deze vervolgens in Word plakken.
Stap 1
Ik sta in mijn word bestand op een bepaalde plek en vervolgens klik ik op de macro
Stap 2
De macro gaat naar Internet Explorer en gaat naar het volgende tabblad.
Stap 3
De macro gaat terug naar word om op schermopname te klikken, dit heb ik in het snelle lint gezet en kan ik nu activeren door Alt + 1
Stap 4
De macro maakt een schermopname van het juiste geselecteerde tabblad en plakt het vervolgens in word waar ik de cursor had staan.

Dan ga ik weer op de goede plek staan in mijn word document en voer de macro opnieuw uit.
 
Bij mij werkt:

Code:
Sub M_snb()
    Shell "explorer.exe"
    Application.WordBasic.SendKeys "%{1068}"
    Selection.Paste
End Sub
 
Shell explorer.exe werkt volgens mij niet, kan het zijn dat mijn Internet Explorer op een andere plek staat bijv?
Nu krijg ik een screenshot van het word bestand en opent de macro windows verkenner (waarschijnlijk omdat hij explorer.exe niet kan vinden)
 
Zo dan ?

Code:
Sub M_snb()
    CreateObject("InternetExplorer.application").Visible = True
    Application.WordBasic.SendKeys "%{1068}"
    Selection.Paste
End Sub
 
Nu wordt er een nieuw Internet explorer geopend met lege tabblad, graag wil ik een al openstaand Internet explorer activeren en daarvan de screenshot maken. De 1e macro leek dus goed alleen activeerde hij bij mij niet Internet explorer.
 
Code:
Sub M_snb()
    GetObject("","InternetExplorer.application").Visible = True
    Application.WordBasic.SendKeys "%{1068}"
    Selection.Paste
End Sub
 
Helaas dit geeft het zelfde effect als Macro 2, er wordt een nieuw internet explorer geopend met een wit tabblad en daarvan een screenshot opgenomen in mijn word bestand.
 
Code:
Sub M_snb()
    GetObject(,"InternetExplorer.application").Visible = True
    Application.WordBasic.SendKeys "%{1068}"
    Selection.Paste
End Sub
 
Staat InternetExplorer dan wel open ?
 
Ja staat gewoon open. Ik ga het even op een andere PC proberen, misschien ligt het aan mijn werk laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan