• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules rekenen verkeerd door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchlist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2018
Berichten
4
Ik ben een Exceloverzicht aan het maken, waarin de formules op sommige plaatsen verkeerd doorrekenen, en de uitkomst OF foutieve getallen geeft, of een "#N/B" uitkomst.
In een enkele regel gaat het wel goed.

De fout ontstaat op het "tabblad" teller vanaf kolom K

Het Excelsheet is als bijlage bijgesloten
Bekijk bijlage Ketodieet vanaf 28 mei 2018.xlsx
 
Waar #N/B staat laat je waarden zoeken die niet in de zoektabel staan.
 
Hallo,

Is op te lossen door in tabblad voedingswaarden de waarden in kolom B van laag naar hoog te laten oplopen.

In kolom O t/m R van tabblad teller zoek je in bepaalde cellen naar de waarde -, die in tabblad voedingswaarden niet voor komt. Dat kun je bijvoorbeeld zo verhelepn:

Code:
=ALS($E$6="-";"";ZOEKEN($E6;Voedingswaardes!$B:$B;Voedingswaardes!$D:$D))
in O6
 
De fora horen niet bij elkaar. Waar het om gaat is dat je nogal onverschillig omgaat met de inspanning die helpers leveren. Kan jou het schelen dat mensen dubbel werk leveren. Als jij je antwoord maar krijgt. Ik heb precies hetzelfde antwoord als wat jij kreeg op het andere forum verwijderd.
 
De fora horen niet bij elkaar
 
Laatst bewerkt:
De fora horen niet bij elkaar. Waar het om gaat is dat je nogal onverschillig omgaat met de inspanning die helpers leveren. Kan jou het schelen dat mensen dubbel werk leveren. Als jij je antwoord maar krijgt. Ik heb precies hetzelfde antwoord als wat jij kreeg op het andere forum verwijderd.

Wat een gedoe om fora die totaal niets met elkaar te maken hebben. Het is mijn goed recht om op diverse plaatsen navraag te doen. Als ik een koelkast koop ga ik ook niet naar 1 winkel, en bezoek ik ook meerdere winkels, teneinde de beste prijs te krijgen. Dit is dus niets anders.

Maar goed, de antwoorden op het andere (notabene Belgische forum) hielpen mij niet (en van andere gebruikers), het antwoord hier van JanBG heeft mij zeer goed geholpen.
JanBG dank hiervoor....

En ik ga graag de discussie aan waarom ik "onverschillig" met de inspanning van helpers zou omgaan. Meerdere niet met elkaar gelinkte fora kunnen ook meerdere inzichten opleveren. Ooit wel eens over nagedacht?? Ben ook benieuwd naar de reactie van andere leden in deze.
 
De mensen die hier helpen zijn vrij-wil-li-gers. Wij helpen anderen onbezoldigd, dus de vergelijking met winkels gaat niet op. Het gaat niet over waar jij recht op hebt. De vraag is: wat is fatsoenlijk?
Kennelijk heb je nu een bevredigend antwoord op je vraag. Op welk moment was je voornemens dit te melden op al die andere fora waar je hem gesteld heb? Zou toch aardig zijn als helpers aldaar weten dat ze zich niet meer hoeven te verdiepen in jouw vraag.
 
Mooi! Ander goed gebruik op dit forum is: als je vraag is opgelost, zet hem dan ook op opgelost: rechtsboven in de eerste thread
 
Mooi! Ander goed gebruik op dit forum is: als je vraag is opgelost, zet hem dan ook op opgelost: rechtsboven in de eerste thread

Dat zal ik nog even doen.....had nog niet gezien dat hiervoor een knopje beschikbaar was....
Ik ben niet zo'n intensieve forumgebruiker...:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan