• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grootte van een Excel bestand is opeens bijna vervijfvoudigd

Status
Niet open voor verdere reacties.
@snb: je macro heeft op de een of andere manier een 'chaos' van mijn bestand gemaakt omdat er nu op allerlei plekken verwijzingsfouten staan en er her en der commandbuttons zijn verdwenen. Dat zou op zich nog prima zijn en niet zo moeilijk op te lossen, als het bestand er kleiner van zou zijn geworden, maar dat is helaas niet echt het geval: van 138134 naar 13823 kb, dus nog niet echt winst :confused:
 
@snb:

antwoord op je tweede vraag uit #20 is: 0

resultaat van je derde macro uit # 20:

plaatjes 3.png

Hier ga ik eens naar kijken
 
De eerste 2 werkbladen zijn verontrustend.

Als het goed is zijn alle opdrachtknoppen verdwenen.
Maar hoe afbeeldingen tot verwijzingsfouten kunenn leiden .... ???
Gebruik je vaak 'linkedcell' ?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik nooit linkedcell

Niet alle opdrachtknoppen zijn verdwenen. Dat lag in eerste instantie aan het feit dat sommige tabbladen beveiligd waren, maar ook nadat ik overal de beveiliging had weggehaald worden niet alle opdrachtknoppen verwijderd.

Ik snap ook niet hoe het verwijderen van afbeeldingen tot verwijzingsfouten kan leiden, anders dat er ergens een formule als 'afbeelding' in een cel stond, maar dan snap ik weer niet waarom de formule wel werkte en snap ik ook niet hoe dat zou zijn gekomen.

De eerste twee tabbladen zijn inderdaad verontrustend, alleen daar heb ik niets aan veranderd, geen formules gewijzigd of wat dan ook.

Ik denk dat ik de vraag zo langzamerhand maar eens ga sluiten, want een eenvoudige snelle oplossing lijkt niet echt voorhanden. Ben bang dat ik tabblad na tabblad zal moeten doorploegen om te vinden waar het in zit.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties. Als ik er eenmaal achter ben waar het in zit, laat ik dat nog weten. :thumb:
 
Jouw probleem is een vervelende eigenschap die soms bij excel opduikt en heeft een naam.
google op "excel bloat" (bloat is engels voor opblazen)
 
@alphamax: ik geen eens kijken. Voor nu heb ik er even genoeg van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan