Windos wil vaak niet afsluiten omdat er een app actief is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Windows afsluiten, maar dan komt er een beeld dat het niet afgesloten kan worden omdat er nog een app actie is die afsluiten verhinderd. Dat is de enige informatie en zoeken helpt ook al niet want voor zover ik na kan gaan is alles dicht. Het gebeurd bijna elke keer bij afsluiten en dus is de enige manier op de noodstop te drukken. Wie weet hoe dit op te lossen.
 
Ga in het register naar:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Kijk of daar de naam AutoEndTasks aanwezig is.
Zoja, zet de waarde ervan op 1.
Zonee, voeg die naam toe als nieuwe String waarde en geef deze de waarde 1.

AutoEndTasks.JPG
 
Laatst bewerkt:
AutoEndTasks Staat er niet bij maar ik heb geen idee hoe ik in het register iets toe kan voegen.
 
Klik met rechts in een leeg gedeelte van het rechter venster.
Kies Nieuw en volg de keuzes, dan moet het lukken.
 
Ja ik heb gekozen voor Qwords 64 bits, of had ik sleutel moeten kiezen?
 
In #2 heb ik gezegd dat het een nieuwe String waarde moet zijn, String value dus.
Geen idee waarom je dan kiest voor een QWORD.
 
Ik kan kiezen tussen sleutel, tekenreekswaarde, bineare waarde, qword 31 bit en qword 64 bit, waarde met meerdere tekenreeksen en waarde met uitbreidbare tekenreeks. De aangemaakte regel laat zich ook niet herstellen.
 
Tekenreekswaarde dus, maar wel rechts klikken in het rechtervenster zoals ik al zei, niet in het linker venster.
De onjuiste regel kan je met rechts op klikken en dan verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niet geholpen, integendeel er is een probleem bij. Als ik nu de pc opstart gaat het goed tot en met het welkomstscherm om naam en ww in te vullen. Zodra dat gedaan is en het bureaublad er is dan zit te pc vast. Met enige moeite ben ik via veilige modus in windows gekomen en zal AutoEndTask eerst verwijderen

Na de regel verwijderd te hebben blijkt er niet veranderd. Direct n opstarten zit de pc vast. Overigens heeft de ingebouwde dokter van windows aangegeven het probleem niet te kunnen oplossen.. Het is een nieuwe pc lenovo met 8 GB intern
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft niets met AutoEndTasks te maken, als je dat correct hebt toegevoegd.
Heb je de link van Senso wel bekeken?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp er niets van die link maar dat komt voornamelijk vanwege mijn gebrek aan Engels
 
De uitleg in het Engels is niets anders dan de uitleg zoals door Edmoor is gedaan. Je moet alleen even weten dat ''String" voor tekenreekswaarde staat.

De onjuiste regel kan je met rechts op klikken en dan verwijderen.
Heb je die nog kunnen verwijderen?
 
Ja ik heb zowel de regel die ik fout heb aangemaakt als de regel die jij goed hebt opgegeven heb ik verwijderd maar het heeft geen resultaat gehad
 
Het lost voor iedereen het in #1 opgegeven probleem op.
Dan doe je het dus niet goed of er iets wezenlijks anders aan de hand.

Die regel moet er dus in staan om het opgegeven probleem op te lossen.
 
Ik begrijp dat snelstart Windows 10 niet wenselijk is Ik heb dat uitgeschakeld nu
 
Alles wat Engels is op nul zetten? Dat snap ik dus helemaal niets van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan