• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel geeft weken in pivot tabel niet correct weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balk

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Berichten
26
Ik heb een bak data en wil een pivot table creëren die per week scores laat zien. Nu kom ik een heel eind maar op de een of andere manier sorteert de table de weken niet goed. Zie https://imgur.com/a/hd2yQNt


Het lijkt erop dat Excel het niet snapt omdat de weken 8 en 9 enkele digits bevatten. Weet iemand een oplossing?

Alvast dank!
 
Excel snapt het prima, jij snapt het niet goed :)

Als "week" onderdeel is van de cel inhoud dan worden de weeknummers als tekst gesorteerd en alfabetisch komt Week 8 dus na Week 23 (in jou voorbeeld)
Als je de tekst week in de cel wil behouden dan kun moet je het weeknummer veranderen naar 08 en 09 dan worden ze wel bovenaan gesorteerd

Andere oplossing is de tekst "Week " weg te halen en te zorgen dat er alleen weeknummers in de cel staan. dan zal excel de getallen weer oplopend sorteren
via aan aangepaste opmaak kun je dan een opmaak toevoegen met de volgende indeling

"Week " 0 of
"Week " #

zodat het toch weer wordt weer gegeven als Week 8 maar omdat de tekst week dan in de celopmaak staat wordt die niet meegenomen in de sorteringsregels
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook een lijstje aanleggen bij aangepast sorteren. Zou ik zelf niet doen, maar het kan.
 
Ach kijk nou, het is al weer opgelost zonder enig reactie.
Wat een respect richting @roel.
 
Logische verklaring maar over het hoofd gezien. Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan